torsdag 17. juli 2008

Mitt bloggjubileum.......

....glömdes bort i all renovering. I går var det ett år sedan jag med skälvande händer, och med en massa hjälp av Emelie, gjorde mitt första inlägg. Jag är ju en ivrig talsman för vardagslyx, så ett 1 års jubileum kan väl kvalificera till ett litet firande i kväll........om än ett försenat sådant :)

Har köpt ett set med tre korgar. Den minsta som ni ser här, får tjäna som tidningskorg och den största passade alldeles utmärkt som tvättkorg. Mellankorgen står än så länge och väntar på att jag ska finna ett ändmål för den också. Kanke jag kan ha den på badet och ha handdukar i den......får se.........

En liten snabbtitt.........
Vi är inte färdiga än, men nu börjar det likna något. I dag ska jag sy kuddar och gardinomtag, måla en stol och så ska Anna lägga sista handen på inredningen.
Toalettbordet är nytt. Det heter Hemnes och det är köpt på det stora varuhuset. Hon har önskat ett sånt bord länge så lyckan är stor nu...........

Baksidan med att renovera, ialla fall i det här huset, är att allt rot bara sprider sig över allt

Nu ska jag försöka röja upp så att vi kan ha det lite trevligt här i kväll. I morgon ska vi börja lägga golv i Emelies rum. Vi renoverade det i vintras, allt utom golvet som vi ska ta nu. Hon har också fått toalettbord och vi ska åka och handla gardiner och lampor till rummet.

Nu har jag sett klart på alla Sex And The City avsnitt. Det har varit måååånga stunder framför rutan. Nu blir det bio i helgen, måste såklart se filmen också.
Var och såg Mamma Mia häromdagen, den var jättebra, en riktig "feel good" film. Numera ser jag bara på filmer som gör mig glad och "uppåt". Ha ingen lust att betala 90 kronor för att gråta(om inte det är av skratt eller lycka), bli rädd eller skrämd.

Nu åker skurhinken fram............
Klem!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Gratulerer!:D Rommet blir kjempe fint, gleder meg til vi skal begynne med mitt jeg=D

Glad i deg mamma<3

Annika sa...

Grattis till ett år på bloggen!!!! Det toalettbordet var snyggt!!! Ska nog kolla in det nästa gång turen går mot Karlstad.. Håller med dig om att det är dumt att betala för att se nåt hemskt eller sorgligt.... Gillar mest lite lagoma deckare jag... Ha en skön helg.. Kram Annika

Sissel sa...

Det er ganske hyggelig faktisk å se andre bloggere som også er midt i oppussing og undrveis til "å likne noe"..og som ikke er helt ferdige eller "perfekte".Alltid kjekt å finne noen som er i samme situasjon,hva det nå enn gjelder;)

Lykke til med arbeidet:)