tirsdag 8. juli 2008

Några härliga dagar ........


....har tillbringats hos mamma och pappa. Det bästa stället i världen, på sommaren.
Vi har badat, shoppat, ätit jättegott, hälsat på kusiner, åkt båt och allt har varit sådär jättesomrigt och mysigt.

Mamma hängde med oss tillbaka till Norge och vi fortsatte att ha det trevligt tillsammans. Vi har flanerat i Oslo, fikat under en markis i hällande regn, återigen shoppat och shoppat, avnjutit makens härliga grillmat och varit på Hadeland glassverk. Tog inga bilder på glassverket den här gången men här ser ni hur mysigt vi hade det förra gången vi var där.

Avlutar med några fler härliga bilder från mitt sommarparadis.......

Här badade jag och brorsan från maj till september när vi var barn.Första doppet skedde oftast i smyg 1.a maj, när mamma och pappa var och demonstrerade. Sen bodde vi praktiskt taget vid sjön hela sommaren tills långt ut på hösten.

Några meter ut i vattnet finns den bästa blåleran. Tröttnade man på att ha krig och kasta på varandra kunde man göra små trevliga skålar och figurer.........

På väg ner till bryggan........

.....för en båttur till "Sandvika".

-Mamma, vi ser fram mot räkkvällen på bryggan nästa gång vi kommer.........

Klem!

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej. Hittade dig via min grannes blogg. Vi har aldrig träffats, men jag känner till din bror och svägerska (och mamma o pappa)... Min man brukade vara mycket hos er när J och han var små... Hälsningar Annika på andra sidan Ränken.

Hem och Lycka sa...

Fantastiskt vackra Sverige! Förstår att du och din bor har många härliga minnen därifrån.. kram!