torsdag 10. januar 2008


Var inte helt nöjd med placeringen av mina nya saker så jag hittade min stora zinkbricka och gjorde om lite........

Här är det full fart och tiden räcker inte till. Jag har dåligt samvete för att inte jag hinner kommentera, men jag tittar alltid in och ser vad ni har för er. Det kommer väl lugnare tider. Så här i början på en ny termin är det mycket som ska på plats, planeras och ordnas med och så vill inte den attans förkylningen släppa taget helt heller. Kände mig bättre först men nu är jag inte helt på topp igen...............

Döttrarna gick vidare båda två till Norske talenter och ska på vidare auditions om några veckor. här kan du höra ett klipp som spelades in för drygt ett år sedan, men sångens titel passar så bra .....

Till sist en bild från övre hallen. Där står spinnrocken som jag är så glad i och klaffbyrån som inhandlades på auktion för 125 kronor. Byrån är gjord av flera olika träslag och är jättetung. Den kanske blir vit en gång men just nu tycker jag att det är kul att ha den som den är. Man ser de olika träslagen, ser hur brädorna huggits med yxa och att den som en gång gjort byrån varit fattig, men har tagit det han har haft tillgång på......



Nu måste jag kravla mig ner i tvättstugan..........
Klem!

3 kommentarer:

Klarafina sa...

Vad stolt du måste vara som har så skönsjungande döttrar! Jag tycker om möbler med lite historia och det kan man väl säga att din klaffbyrå har. Man kan åtminstone laga sin egen historia - vem som har ägt den, vad den han använts till etc.

Lallis sa...

Men vad spännande med döttrarna. Jag håller alla tummar jag har:)
Kram Lallis

Jorunn sa...

lykke til med døtrene!! krysser fingre! nydelige bilder du viser som vanlig! ha en finfin helg! klem