lørdag 12. januar 2008

Vi hade tänkt oss....


en lördagsförmiddag i Oslo i dag, men när vi vaknade och såg att snön vräkte ner bestämde vi oss för en tur till Sandvika storsenter. Det är säkert tio år sedan vi var där och det sista året har det byggts ut till Skandinaviens största köpcenter. Det var jättestort med 190 butiker och matställen. Där fanns flera trevliga inredningsbutikker och rea överallt........

Första stopp blev Mols där jag köpte kransen på översta bilden för 25 kronor och de två stora kulorna i fattigmanssilver för 15 kronor. Kan vara kul att ta fram något nytt nästa jul också. Ja kransen den kan ligga på zinkfatet en stund.........

Hittade en affär, 2 søstre som hade jättemånga läckra saker. Där fanns små kronor från Villa collection till det förmånliga priset av 10 kronor. Köpte flera, som kommer att bli trevliga att t.ex. duka med vid varje kuvert eller ha som dekoration på en bricka.

Vi knatade och gick i stort sett hela dagen på centret. Vi fick med oss lite kläder också, bland annat så köpte jag en kappa på Voice of Europe. Det var 70 procent på alla Jean Paul kläder, man kan ju inte bara gå förbi eller komma tomhänt ut då............
Den stora kronan från Villa, kostade 30 kr och med den har jag fått mitt lystmäte på kronor stillat, ett tag i alla fall............

Resten av mina nyinköp får ni se i morgon......Jo då, som sagt, många spännande affärer och riktigt bra rea, då kan man shoppa loss en bra stund innan plånboken börjar damma........

Vad har ni gjort i dag?
Klem

13 kommentarer:

My little footprints sa...

Hei!
Du har fått kjøpt deg virkelig mye fint! Det er skjønt å kunne gå på salg og få 70% avslag på masse varer, da kan man jo få kjøpt deg så mye fint som man ellers aldri hadde kunne kjøpt seg!
I dag skal jeg i barnedåp og jeg har styret hele helga med smøring av snitter og baking av kaker, og i dag er den store dagen her.
Ønsker deg en fin søndag!
klem fra Beth

Små Gleder sa...

Oj,så mange flotte funn du har gjort! De kronene er så lekre, og til DEN prisen kan man jo kjøpe mange, hehe.
Vakre bilder du har tatt av alle de lekre tingene også! :-)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag!
Klem:-)

Nygammalt sa...

Oj du har shoppat på ser jag. Vad fina saker du har hittat. =)
Själv håller jag på och flyttpackar innan jag ska gå på träning...önskar att jag bara kunde ligga i soffan hela dagen ;)
Kram.

Hem och Lycka sa...

Men ojoj vilka fynd du gjort! Kanske tur att det inte blev Oslo då i alla fall ;-) kram!

Mita`s hjørne sa...

Oi... så masse flott du har fått kjøp... nydelig ting...
Det er jo morro å gå på salg når de har så store prosetavslag som 70% da...

Ha en koselig kveld...

ChatrinesLiving sa...

Så mye fint! Kronene var jo bare skjønne!
Synd de ikke hadde flere Noa-noa kåper igjen i din størrelse... Jeg er SÅ glade i mine (har jo en lys og en blå:)
Ha en fin start på en ny uke!
Klem:)

Jorunn sa...

Det er skikkelig gøy å shoppe når det er såå billig!! Da kan man slå seg litt løs :) Masse flott du har kjøpt ja. Det er sikkert og visst! Gleder meg til å se hva du har kjøpt av klær jeg :) Ha en fin mandagskveld!

Lallis sa...

Ojojoj, vad mycket fint!
Ha en fin fin kväll.
kram Lallis

Karin Krut sa...

Vilka jättefina fynd du har hittat och så billiga. Kronorna är väldigt söta :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Nygammalt sa...

Perfekt med en datakunnig tjej i familjen...skulle behöva en också ;)
kram.

Lallis sa...

Hoppas att du har haft en riktigt fin helg och har.. det som är kvar utav den:)
Kram Lallis

Designe sa...

Oj, va mycket fint! Skojar du?? Kostade den stora, fina kronan på bilden längst ner 30 kr? Jag stod och fingrade på den i fredags när jag var på shopping...den kostade ca 249 spänn!...Lyllos dig! Ha en fin vecka! Kram :)

elin1976 sa...

Så mange flotte saker. Den kronen på det nederste bildet kjøpe jeg i julegave til min søster til jul. Den er vaker.
Ønsker deg en fin dag. Masse gode klemmer fra Elin:O)