torsdag 3. januar 2008

Nu har jag........


...kravlat mig ut ur sängen, för en liten tur till Zanz. Dunderförkylningen som hoppade på mig i mellandagarna och gjorde att nyår mestadels firades under täcket, har börjat släppa taget. Jag har kosat mig med att läsa klart Milennium trilogin, så "det er aldri så galt at det ikke er godt for noe".......Fick presentkort på Zanz av maken i julklapp och i dag inhandlades en söt glaskupa. Jag inte helt bestämt vad jag ska ha inuti ännu.

Köpte också den stora kronan i zink och ett par zinkformar. Jag måste säga att, zink är något jag gillar skapt. Den gulliga lilla ljusstaken och ljusförpackningen, båda från Petit Crapaud bara skrek efter att få följa med hem...........

Tillslut hittade jag den här hushållspappershållaren. Jag har länge stört mig på den jag haft, en stygg i stål.......blev så lycklig över mitt fynd i fil de fer........
Halkade inom en klädaffär och blev lycklig ägare till en tunika också. Jag köper mig inte alltför många klädesplagg under ett år så det blir nog en tur på centret inom snar framtid för att förnya garderoben. Men det är ju sååå mycket roligare att handla i inredningsaffärerna i stället.

I morgon ska vi ha fest på jobbet och jag har fått det ärofulla uppdraget att dekorera och duka festbordet. Så nu ska jag planera lite, gå ner i källaren och se vad jag kan hitta för saker och ting till inspiration.........

Tusen tack för alla trevliga nyårshälsningar!
God fortsättning på det nya året.
Klem!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket fina saker du har inhandlat!
Glaskupan är ju jättefin!
Ville bara önska dig och din familj en riktigt god fortsättning på det nya året och en trevlig helg.
Kram Bodil och Matilda.

Mita`s hjørne sa...

Oi... jammen har du fått tak i masse flotte ting... og osteklokken var jo bare skjønn da...
Lykke til med festpyntingen...

Ha en koselig fredag og helg...

ChatrinesLiving sa...

Så fine ting!
Ha en riktig fin helg!
Klem:)

Klarafina sa...

Vad kul att du har fått dekorationsuppdraget till festen. Det blir säkert jättefint.

Lallis sa...

Vad skönt att förkylningen börjar bli bättre!
Och vad mycket fina saker. Kul!
ha en fin helg.
Kram Lallis

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Nydelige funn!!God helg

elin1976 sa...

Er bare innom for å ønske deg en fin søndag. Masse klemmer fra Elin:O)

NICOLINAS BONING sa...

Vad skönt att förkylningen har släppt taget om dig så att du orkade handla till hemmet;-)
Hoppas att dukningen och dekorerandet blev uppskattat...men det är klart att det blev kanonbra så vackert som du har det hemma!
Kramar/Birgitta

Nina sa...

åh vilka fina ting du hittade; jag är också förtjust i zink och det bästa med det att det känns så tidlöst det passar vartsom helst på något vis ....

Hoppas du har tillfrisknat helt och känner dig pigg och kry !!! Ha en skön vecka kram /NIna

My little footprints sa...

Hei!
Så mye fint du har fått kjøpt deg! Jeg er enig med deg, jeg går heller inn i en interiørbutikk enn i en butikk for å kjøpe meg klær! :)
Får håpe at formen din er mye bedre nå!
Klem fra Beth

My little footprints sa...

Hei!
Så flink datteren din er til å synge!
Klem Beth