onsdag 26. desember 2007

Trevlig fortsättning.......

.....på julen, kära vänner! Hoppas ni alla har haft en härlig fridfull jul med god mat, mycket kärlek och en massa mys. Vi firade julen hemma hos mor och far i Sverige med allt det goda julen har att bjuda på.

På julaftonseftermiddagen samlades hela familjen i gillestugan och väntade med spänning på Tomten. -Hade alla varit snälla i år också?

-Vad var det, bankade det inte på dörren?

Finns det några snälla barn?

Alla hade varit jättesnälla i år också som vanligt, och fick paket av tomten.

Jag fick många fina julklappar, bla. en flott skål i fattigmanssilver och den söta kannan i rött och vitt. Mamma har en likadan kanna som hon serverade glögg ur på julafton. -Åh vilken fin kanna du har, jag skulle önska jag hade en sådan, sa jag. Så jag blev jätteglad när jag packade upp paketet och fick.....kannan.........
Fick också den här fina ljuspyramiden som hittade sin plats i tv rummet. Några timmars tv tittade väntar mig också, innan jag har kommit igenom hela första säsongen av Deadwood.......
Söta gulliga maken vet vad jag önskar mig.......fick ett generöst presentkort på Zanz. I morgon blir det SHOPPING, vad trevligt. Kan inte visa alla saker men jag blev väldigt glad för den här sköna koftan. Mjuk och go var den, alldeles jätteskön att mysa i på kyliga kvällar.

Nu har jag varit ute och tänt lyktorna på trappan. Vi får fikabesök av våra goda vänner, innan de sätter kursen mot Egypten i morgon.
....som sagt, trevlig fortsättning!
Klem!

16 kommentarer:

Färjtorp sa...

Mysiga bilder du visar!!
God fortsättning till dig med =)
Kram.

My little footprints sa...

Hei!
Å så mye fine pressanger du har fått! Det så riktig så koselig ut når nissen kom på besøk!
Ønsker deg en fortsatt fin julefeiring!
Juleklem fra Beth

Ann-Catrin sa...

Underbar jul ni verkar ha..o så fina oaket sen...kannan var ju bedårande. God fortsättning på dig oxå!!
kram A-C

På min gatan i stan sa...

Vilka fina saker du fick!!! :-)
Ha det fint nu i mellandagarna!

Kram

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så koselige bilder du viser !!
Mange fine julegaver du hadde fått .

Er innom og ønsker deg også fortsatt God Jul

Klem

Lallis sa...

Trevlig fotsättning till dig med:)
Och fina, mysiga bilder du bjuder på.
*ler*
Kram Lallis

Mita`s hjørne sa...

Så masse flott du har fått... Koselig med nissen som kom på besøk også...

Ha en koselig romjulsdag...

Amoroso sa...

Önskar dig god fortsättning med! Vilka underbara julbilder du visar! Kram

Nygammalt sa...

Härliga bilder du visar, ni verkar ha haft det superbra! =)
Visst är det roligt att få så mycket fina presenter?! *hi hi*

Önskar dig ett Gott Nytt År!
Kram.

Mallan sa...

Gott Nytt År!

Kramar Malena

Elzie sa...

Har sett på många bloggar att norskor kallar denna tiden "romjul". Vet du varför? Det låter härligt i alla fall.
Nu så här på årets näst sista dag så vill jag önska er en riktigt trevlig nyårsafton och ett GOTT NYTT 2008.
Ha det så bra.
Kram Elzie

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er bare innom for å ønske deg et RIKTIG GODT NYTTÅR...

Lallis sa...

Gott Nytt År från mig till dig!
Kram Lallis

ChatrinesLiving sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år!
Klem fra chatrine:)

Nina sa...

Hejsan ville bara titta in och önska dig och familjen ett gott nytt år och en massa kramar

Lallis sa...

Hej vännen!
En riktigt god fortsättning på året önskar jag dig.
Kram Lallis