tirsdag 23. oktober 2007

Hade så lust att visa......


...min lilla saltkar samling. De är vackra som dekoration i hyllan,
fina att ha värmljus i och tjänar fortfarande som saltkar vid
utvalda middagsbjudningar. Nu är jag inte en lika flitig samlare som
för 10 år sedan, men kommer jag över det rätta karet så är det svårt att motstå.....

Vad samlar ni på tjejer?


Så vill jag också önska pappa lycka till som nybliven pensionär.
Han avslutade sitt sista skift på fabriken i går natt, efter att ha jobbat
49!!! år på samma ställe. Det är såååå beundransvärt, tycker jag.
Vad härligt att få råda över sin tid och ta dagen som den kommer.
Det är du väl värd!

Tack alla ni som hälsar på och lämnar så snälla och uppmuntrande ord.
Jag har inte hunnit med att kommentera era bloggar, men kikar in till er
och kosar mig med all inspiration och trevlig läsning.

Klem!

10 kommentarer:

Lina sa...

Hmmm vad samlar jag på... jag har ingen direkt samling men jag gillar saker i Betong. Har ljusstakar, krukor, lejonhuvud mm....

Jorunn sa...

Hei Elaine,
Tusen tusen takk for koselig melding på bloggen min! Og millioner trillioner takk for bladet du sendte til meg for lenge siden - fikk det sist jeg var hjemme i norge. Jeg skal sende deg en takk, har tenkt på deg så mye. Men nå skal det bli!!
Herlige saltkar, mange og flotte.
Ha en fortsatt finfin uke!
Klem fra Jorunn

Linneagården sa...

Hej där!
Pressglas är så vackert & dina saltkar är jättesöta. Jag är periodare...samlar olika saker vid olika tillfällen. Just nu,,,njae inget!, tråkigt svar!!
Ha en fortsatt bra vecka.
*kram* /madelene

Stina sa...

Men vad många söta...

Jag samlar på kannor jag.
Puss

Amoroso sa...

Åhh vad fina saltkar! Själv samlar jag på böcker. Men det ska bara vara de som verkligen betyder något som får stå i bokhyllan. När jag var yngre köpte jag de böcker som jag ville läsa, och ställde sedan in dem i bokhyllan. Nu lånar jag dem först på biblioteket och är de bra köper jag in dem själv.
Så nu är det en betydligt mindre samling än förr med bara alla guldkorn kvar. Visst är man ganska sjuk?
Synd att du inte får tag på skivan, det får bli något för önskelistsn det :-)

Nygammalt sa...

Du har verkligen fått till en fin samling. Så skönt för din far att få rå sig själv nu. Så många år på samma ställe är ju inte så vanligt längre.

Men du, rörmockare mitt i body pumpen...attans också! Är det kul att träna det? Kan tänka mig det. Skulle gärna köra kickboxning också, men det är jag för otränad för nu. Men sen kanske ;)
Kram.

ChatrinesLiving sa...

Så koselig samling du har her! Jeg samler på glass jeg da:) Om du ønsker kan du se de i min blogg under "juli" måned:) De er også veldig søte:) Hils til din pappa, og si at nå må han bare nyte hverdagen sin!!
Ha en fin kveld!
Klem:)

NICOLINAS BONING sa...

Jag tror inte att jag samlar på något speciellt...fniss...men kommer det en speciell groda eller ängel framför mina ögon så kan det hända att den får följa med hem;-)

Hoppas att din pappa får en lugn och skön pension...dom säger ju att dom aldrig har hafr så mycket att göra sen dom har slutat jobba...

Kram/Birgitta

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Flott blogg du har, godt du kom deg ut fra sykehuset på Kreta - er nok ikke som hjemme der nei... Men for en flott øy...
Samler - tja, spør jeg gubben ville han nok si lysestaker ( har mange)...
Samlingen din var jo imponerende...

Ha en koselig kveld...

Karin Krut sa...

Vilken härlig samling! Vad jag samlar på... hmm.. enligt Lasse samlar jag på skrivbord!? Enligt mig... allt jag tycker är fint ;)just nu stolar :)
Kram Karin