søndag 28. oktober 2007

Kuddar


I helgen, mellan konserter, uppträdanden och övning, har jag bytt ut kuddarna
i kökssoffan och i sovrummet. Har letat i mina gömmor och hittat gamla kuddvar som jag ärvt efter min mormor. Efter en omgång i tvättmaskinen blev de vita och fina.

I dag har varit en grå och regnfull dag men då blir det desto mer
kos, tända ljus och mys..........
Hade glömt att ställa klockan i natt så när jag kom upp kl. åtta
så fick jag plötsligt en extra timme och kosa mig på. Jag älskar att gå upp tidigt för att njuta av morgonfikat i min ensamhet med bara mina tankar som sällskap.............

Vårt lilla sovrum är inte mycket att visa egentligen...... Det är ett litet rum (garderob) med snedtak där vi platsbyggt en säng. Vårt hus är inte så stort och det är viktigare att tjejerna har stora rum och att vi har ett tv rum. Det bästa...ever....är att slippa ha tv i vardagsrummet...........
Har två saltkar i pressglas som ljuslyktor, i och med att det är snedtak måste jag vara försiktig med vad jag tänder..........Helst skulle jag vilja ha en kandelaber...men det går inte.......Mina vita Malm byråar (heter det så??? en byrå flera byråar......) är inte det finaste som finns, men de rymmer mycket och är praktiska.

Lilla söta Persille ser ganska stor och ståtlig ut på bilden, men hon är en liten, liten kattfröken som älskar att ligga och mysa i vår säng.......

Ha en skön söndagskväll och en fin början på den nya veckan och så hörs vi snart igen........
Klem!

4 kommentarer:

Nygammalt sa...

Vilka mysiga bilder du bjuder på. Det är inte alltid storleken som räknas ;) utan du har gjort det så mysigt så.
Skönt med en extra timme, önskar man hade det varje morgon! *hi hi*
Kram.

Små Gleder sa...

Åhhh... Så lekre puter! Kjøkkenet ditt ser ut som et deilig sted å nyte kaffe i ro og fred en stille morgentime. :-)
Synes du har gjort det så koselig på soverommet! Har en ikke stor plass må man bare gjøre det beste ut av det man har, sånn har vi det og. Synes det var en flott løsning med plassbygd seng!
Ønsker deg en flott uke!
Klem:-)

Birgittas minnen sa...

Vad fint med dina gamla örngott i soffan, har själv tänkt att göra så med mitt arvegods, det är så fint monogram oftast och med spets. Det räcker om man kan sova i ett sovrum tycker jag, det såg mysigt ut i erat. Kram och ha en bra vecka.

Karin Krut sa...

Sovrummet ser jättemysigt ut! Det behöver inte vara jättestort när man ändå bara ska sova där ;) Vi har också gjort så att vi har det lilla och Mattias det stora sovrummet. Kuddarna blev jättefina!
Kram Karin