tirsdag 9. oktober 2007

Back in business.........


Jaha, så var semestern slut för denna gången.
Den här härliga utsikten har jag vaknat till de senaste 15 dagarna.
Inte ville jag hem inte.......

Vi hade en turbulent inledning på vår resa, jag hamnade på sjukhus
i Chania..........Har ett ljumskbråck som beslutade sig, för första gången, att
strula till det ordentligt. Blev först körd till det lokala sjukhuset, så i med dropp,
på en bår, in i en gammal skruttig ambulans med en grekisk chaufför som körde i 150
nedför bergsvägarna och till Chania.............Tänkte, överlever jag denna vansinnesfärd
blir en bråckoperation en baggis...........
In på akuten, förflyttades på en skitig säng, kaos överallt,
släktingar, blod, skrik och skrän. Röntgen, blodprover, klämma på magen...........
ute skiner solen och här ligger jag.................
Så sker det........plupp.......smärtorna avtar.........det har gått tillbaka..................
Läkaren säger - you must have surgery after your vaccation, don't lift, don't bend forward, don't do anyting- ja, ja......bara jag slipper ut härifrån ska jag ligga vid poolen i 14 dagar, jag har 5 ungdomar och en make som kan vara mina slavar.......bara jag får åka hem........

Lyckan över att få gå ut av sjukhuset (barfota, fick inte med mig skorna i ambulansen)var såååååå stor. Nu kunde min semester äntligen börja, inte så som först planlagt med morgonpromenader och upptäckslusta, men lite försiktigare på en solstol med en parasolldrink i handen..............
Resten av semestern var jättefin. Ungdomarna stortrivdes med sol, bad och shopping och jag har aldrig varit så uppassad någonsin. Vi har hyrt bil och sett höga fjäll och djupa dalar, ätit massa god mat, badat och haft det helt toppen.


Nu har jag så mycket spännande att läsa i bloggvärlden.
Ser fram mot att hälsa på er alla. Tyvärr har man såna tråkigheter
som ett berg av tvätt och en massa jobb att ta igen, så jag kommer starkare
tillbaka i slutet av veckan.
Klem!

13 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

OJ,vilken början...men skönt att höra att resten var toppen på semestern.
Det ska bli kul att få veta lite mer om den sköna resan,men ta det lugnt med tvätten så att du inte får ont igen!
Kram/Birgitta

Amoroso sa...

Nejmen visst är det typiskt att sådant ska inträffa på SEMESTERN?? Åh andra sidan har du fått en liten inblick som inte hör till det allra vanligaste på chartern .-) Ta det försiktigt nu och hoppas på att höra ifrån dig senare under veckan. kram!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Oj oj!
Stakkars deg , dette hørtes ikke mye kjekt ut!
Det var jo en Guds lykke at smertene glapp , en mning med det tydeligvis ",

Ellers høres det jo ut som ferien har vært toppen:)
Kos å ha deg tilbake igjen !!

Pass på deg selv :)) Klem

Karin Krut sa...

Välkommen tillbaka! Men oj vilken oturlig början på din semester men desto skönare avslutning :) det där med uppassningen lät skönt ;)
Kram Karin

Birgittas minnen sa...

Vilken vådlig historia, det lät inget vidare, men det verkar ju ha blivit bra till slut, på semestern vill man ju bara ha det skönt. Hoppas du är fylld av det goda och vackra du varit med om nu inför mörkret och hösten. Kram och ha det gott.

Färjtorp sa...

Åhhh så härligt det ser ut. Förstår om inte du ville hem!! =)
Tack för snälla ord hos mig! Ja det är så kul med pyssel, jag håller med, denna tid är som gjord för kvällar med massa pyssel!!
Kramar Johanna.

Nygammalt sa...

VÄLKOMMEN HEM! Vilken tråkig start du fick men resten verkar ju ha gått som på en dans. Tur att du hade så många som kunde passa upp dig, det är du värd! =)
Kram.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Gleder meg til du kommer",

Håper det går fint med deg :))

elin1976 sa...

Du har liksom mistet litt av ferien du. Du får ta den en ny ferie uten sykdom:O)

Anonym sa...

Jisses, vilket drama! skönt att du sen mådde bättre.
Jasså, du halloween dekorerar....då får du ju visa bilder.
Jag har aldrig gjort det så det är nytt för mig...
Kram Bodil.

Designe sa...

Stackare, vilken början på semestern! Va skönt att det gick till sig och att semestern blev bra till slut! Välkommen hem igen och skoj att du kikade in hos mig! Kram :)

Stina sa...

Oj...det var då tur att det blev en bra semester till slut- Kram

ChatrinesLiving sa...

Oida for en start... Godt at det ble et kort sykehusbesøk, og at du fikk nyte ferien! Kunne godt tenke meg en tur til sydligere strøk, for nå er det vinter her med 6-7 cm sne allerede...og kaldt...
Håper bare nu at vinteren blir kort:)
Ønsker deg en super helg!
Klem:)