torsdag 25. oktober 2007

Spegel


I torsdags öppnade en ny affär på Lillestrøm torv. Butiken heter Fryd och hade
många fina saker. Skulle egentligen inte ha någonting, men hittade spegeln
som kommer att bli kanon i min "förhoppningsvis-inom-snar-framtid-nyrenoverade-hall".
Hade inte tänkt att packa upp, utan spara den men............

...måste kolla in hur den såg ut............
Den fick göra ett besök på köpmandisken i mitt vardagsrum. Har tänkt
måla hela hallen antikvit, även en trävit hög byrå som jag har. Ovanpå
denne har jag reserverat plats för min nyinköpta spegel......


Ja, ja....först så blir det äldsta dotterns rum. Hon blir 17 om tre veckor och
har önskat"nytt rum" i present, ett ljust rum med ljusrosa inslag........

-Du mamma, jag vill ha sådär shabby chic som du gillar.......är det ok?

Äpplet faller inte långt från stammen...........

Nu ska jag snart på fika till min goda väninna och granne. Vi är lika jultokiga
båda två så det blir inredning, pyssel, klappar och allt som har med julen att göra,
på tapeten i dag...........

Klem!

7 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

WOW for et vakkert speil!! Det kunne jeg også hatt, gitt:) Utrulig nydelig!!!!

Skatan sa...

Åh, men du...det där blir toppen! Jasså ni har också hallplaner. Våra tycks bli jädran så segdragna... Hoppas det går snabbare för er : )

kram!

Mita`s hjørne sa...

Speilet var jo bare flott, og det passet jo helt perfekt hos deg...
Morro at jenta de vil ha stilen du har da...

Ha en koselig kveld...

Karin Krut sa...

Spegeln är hur fin som helst! *skrattar* jag känner igen mig... måste bara prova lite.. :D Jag har lovat att göra iordning Mattias rum också, han fyller 14 i morgon :) Tänk så stora dom blir ;)
Ha en jätteskön helg
Kram Karin

Jorunn sa...

Gratulerer med flott speil :)
Det blir så fint i hallen din, blir artig å se. Ha en fin fredag og god helg!
Klem

Amoroso sa...

Nejmen det låter som en önskedröm, mamma jag vill ha shabby chic, kan det bli bättre ?! Jag förstår verkligen att du är glad för spegeln, den är helt fantastisk!

Nygammalt sa...

Vilka fina bilder du visar! Spegeln var ju kanon. Påminner lite om de Jysk har (som jag ska införhandla någon gång) men de är egentligen en träspegel som är övermålad i silvrig färg.

Kul att dottern tar efter din smak. som sagt, sådan mor sådan dotter =)
Och roligt med en lika julgalen granne. Själv tänkte jag åka in till Ikea imorgon och köpa lite julgrejer, om det finns något fint vill säga.
Ha en härlig helg nu.
Kram.