torsdag 15. mai 2008

Dagen i dag.....

.....började med storstädning. Jag är morgonmänniska och har mest engergi i de tidiga timmar så det var upp och hoppa halv sju med dammtrasan i full sving. Senare hade jag några ärenden i Lillestrøm och tyckte då att jag kunde unna mig något fint på Zanz, som en liten belöning för att jag varit så "flink"......

Det blev en madonna som fick följa med mig hem. Kan inte inreda veranda i fransk lantstil utan att ha en madonna......... Det var sååå mycket fint på Zanz, skulle önska plånboken var dubbelt så stor och mer därtill.

Senare på dagen fick jag besök av min goda väninna och granne. Tyvärr var inte vädret det allra bästa i dag så vi måste sitta inne, men jag fick vist henne min nya kudde. Har också sytt färdigt en linnekudde med motiv som jag printat ut från nätet. Vi hade ett par trevlig timmar med kaffe och sedvanligt skvaller, innan det var dags att åka på jobb.
Till sist en bild på min zinkbricka som har fått lite rosenknoppar till sommarpynt. Nu ska jag sätta mig och mysa med ett glas vin och senaste Vakre Hjem og Interiør. Fick den äntligen i dag efter lång väntan och flera "bomturer" till postlådan..........
Klem!

3 kommentarer:

Lallis sa...

Åh så fina bilder och så fint dekorerat med rosenknoppar:)
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Amoroso sa...

Känner igen det där med dygnets tidigaste timmar. Oj vilken energi man har då! Fina bilder du bjuder på! Som vanligt. Kram

Nygammalt sa...

Åh så vackert du har det. Jag har också städat men orkade inte börja förrän på eftermiddagen. Men nu är det klart och vad trevligt det är. =)

Hoppas jag hittar Vackre Hjem snart också.

Ha en trevlig helg!
Kram.