onsdag 21. mai 2008


I går hade vi vårkonsert med en av mina körer som jag dirigerar. Nu tar den sommarlov och fram till i slutet av augusti har vi lediga tisdagskvällar. Härligt! För mig som bara jobbar eftermiddag och kväll, känns det så skönt att ha en frikväll i veckan...........
Vi (maken är körens pianist) fick en underbar bukett med 40 rosor och ett par vinflaskor efter konserten. Kom på att jag har faktiskt jobbat som körens dirigent i 10 år i år. Maken har ackompanjerat dem i några år längre än mig. Det är en härlig gäng med sånglada, trevliga män och kvinnor i sin bästa ålder (50+). Vi sjunger allt från Bellman till Stewie Wonder, från Fångarnas kör till Abba.

Nu väntar några timmars jobb, ska ha sista inspurt med mina sångelever innan avslutningscabareten 8 juni. Vi kommer att visa nummer ur de stora kända musikalerna, med kostym och regi. Visst är det mycket jobb i förkant av stora arrangemang men oj vad roligt det är när vi är i mål.

Klem!

7 kommentarer:

Randi sa...

Så vakre roser dere hadde fått. Vel fortjent tenker jeg.


Ha en fin dag.

Klem

Nygammalt sa...

Kul att få så vackra rosor, förstår att du ni lägger ner mycket tid med er kör.

Har det blivit några fler besök på Zanz för dig?

Kram.

Elzie sa...

Vilken bukett!! Underbara rosor. Och grattis till de 10 åren, och att du nu får lite fritt i sommar.
Hoppas att du har en bra dag.
KRam Elzie

Hem och Lycka sa...

Oj, 10 år, det är inte illa! Ljuvliga blommor! kram

My little footprints sa...

Hei!
For en flott bukett med roser! Jeg er glad i å synge selv, begynte i barnegospel som 4-åring, og sang helt til jeg var 17. Dessverre sluttet jeg med det da, og det egentlig veldig synd, for jeg er utrolig glad i å synge! Har tenkt til å ta opp syngingen til høsten igjen, og det gleder jeg meg til ;)
lykke til videre ;)
Klem fra Beth

Jorunn sa...

Nydelig bukett!
Ville bare titte inn og si hej hej til deg!
Håper du har det fint!
KLem

Lallis sa...

Hoppas att allt är bra med dig, goa du.
KRAM från mig till dig.