lørdag 10. mai 2008

Jag har varit.......

........en snabbis hemma hos mor och far. Vi som bor i det "stora utland" behöver ibland få fylla på förråden med sånt vi bara måste ha från moderlandet........fniss.........

Mitt barndomshem ligger helt fantastiskt och det finns inget ställe i världen, jag hellre vill vara en vacker sommardag.


Jag och mamma tog turen till den mest underbara butiken...ever.... min stora favorit, Hem T Gårn eller så kan ni titta in på Marias blogg


Butiken var fylld med de mest fantastiska saker. Jag fick med mig ett kors som ska få pryda min veranda...........


....den underbart shabby krukan som ska få husera en murgröna............


.....och en alldeles ljuvlig kudde, som totalt sprängde min kuddbudget.......


Senare på kvällen började jag göra sommarfint på min veranda. Mina pyttelavendel ska planteras på riktigt i dag. Nu ser ni dem bara så vitt sticka upp i krukorna.........


På konsum hittade jag en uppstammad Margerit som fick hänga med till Norge. Nu står den i zinkhinken där mitt framtida olivträd ska stå.


Drömmen är att jag ska hitta en fin järnsäng till min dagbädd, ja ni vet en sån där alldeles undebar, shabby, vit och fransk..........och så ska brickbordet målas.


Ja det är långt från färdigt än men absolut en början.........
Ha en fortsatt trevlig pingst!
Klem!

3 kommentarer:

Kathys Home sa...

Hejsan, å vad fint du har gjort på din veranda. Å jag längtar verkligen att få åka till HemTgårn...skall direkt gå in på sidan för att titta lite. Ha det gott//kat

Randi sa...

Her er gud at goot at vara...å hva livet dog er skjønt....
en av mine yndlings sanger fra Sverige.Den måste vi sjunga varje gong min tant er på besøk...hihihih
Hun er fra Sverige og når vi har vårt sommertreff så er den en av visene som synges.
En fin plass i verden har du. Nyt det fine været...her har vi 7 grader, regn og vind.

Klem

Klarafina sa...

Blir nog snart en tur till Hem TGårn för mig också. Vilken tur att du har ett så fint ställe som ditt barndomshem att åka till ibland.
Jag gillar dina kuddar. Jättefina!