lørdag 21. juni 2008

40 frågor!



Hittade en utmaning på en blogg och den var ganska kul så jag valde att själv anta den.

1 När gick du upp idag? Var ute och hämtade tonåringar i natt klockan halv tre, så i dag sov jag helt till...åtta.....
2 Diamanter eller pärlor? Har ett äkta pärlhalsband som jag aldrig använder och det närmaste diamanter jag kommer, är tre små pyttiga saker som sitter på min vigselring (ursprungligen fem, men har tappat två!!!). Nej smycken är inte min grej.
3 Senaste filmen du såg på bio? Oj, kommer inte i håg. Det är en stund sedan.
4 Favorit TV - program? Jag är en stor fan av CSI men nu är det slut för säsongen och det går bara repriser..... Eftersom jag jobbar kvällstid har jag oftast min tv tid på förmiddagen och nu har jag blivit fan av Survivor US som visas varje dag.
5 Vad åt du till frukost? Äggmacka med kaviar, ett glas juice och kaffe med massa mjölk.Helst vill jag ha sill till äggmackan men vi ska ha potatis och sill till midsommardagslunch så då fick det bli kaviar istället.
6 Vad är ditt andranamn? Åsa, Maria
7 Din favoritmat? Är allätare men skaldjur är fantastiskt gott. Asiatiskt är en annan stor favorit samt medelhavsmat med enkla råvaror, vitlök, tomater, oliver och örter
8 Vilken mat gillar du inte? Klarar inte banan och avokado. Det är inte smaken som stoppar mig, utan konsistensen.......och lever(en av makens favoriter) .....usch och fy!!!!
9 Vilken är din favorit - CD för tillfället? Kör troget på med mina gamla godingar, Dean Martin, Ray Charles, Frank Sinatra, Elvis, Tom Jones m.m, men ok, jag kan t.ex. höra på Norah Jones också men många av de moderna låtarna blir ”förbrukade”av mina sångelever!!!!!!!!!!!!
10 Vilken bil kör du? Jag vet att det är en passat combi men årsmodell och annat har jag inte en aning om. Bilar är inte min grej heller, bara jag tar mig från A till B är jag nöjd......
11 Vilken är din favoritmacka? Mammas varma macka med ”ägghack”. Kokt hackat ägg, ansjovis, lök som blandas samman, toppas med ost och... in i ugnen.....mums!!
12 Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Orättvisa människor,avundsjuka och falskhet.
13 Vilka är dina favoritkläder? Tunika och tights, Kjolar och klänningar i alla varianter. Kan inte fördra jeans.
14 Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Grekland så klart! Vill också uppleva Amalfikusten och så har vi en plan om att göra den stora musikresan en gång, Nashville, Memphis och New Orleans.
15 Favoritklädmärke? Nej det spelar ingen roll bara det är snyggt , bekvämt och inte kostar skjortan
16 Var vill du dra dig tillbaka? Drömmer om ett litet krypin vid medelhavet under den tråkigaste vintertiden i Norden
17 Favorit tid på dagen? Älskar tidiga morgnar, är definitivt en A människa.
18 Var är du född? Arvika
19 Vilken är din favoritsport att se på? Totalt, absolut noll intresserad i sport. Senast jag intresserade mig för sport var när Stenmark stoppade sverige........
20 Coca Cola eller Pepsi? Coca cola
21 Fotboll eller ishockey? Har aldrig sett en fotbollsmatch eller hockeymatch. Men måste jag välja säger jag fotboll enbart pga snygga killar i shorts.......
22 Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska
23 Pedikyr eller manikyr? Manikyr
24 Några spännande nyheter att berätta för oss? Nej, just nu är det inget spännande som sker
25 Vad ville du bli när du var liten? Operasångerska och resledare/guide
26 Bästa barndomsminnet? Barndomens somrar med evigt solsken, husbåten som pappa byggde till mig och brorsan och semestrarna i Gesunda.
27 Varit i Afrika? Nej, det närmaste jag kommit är när vi semestrat på södra Kreta. Då är man närmare Afrika än Aten.......
28 Nånsin rullat in någon i toapapper? Ja det har jag. Vi har haft stafetter som innehållit det momentet när barnen var små.
29 Varit med om en bilolycka? Nej, tack och lov! När jag var sex år körde vi förbi en svår bilolycka och jag kommer i håg att jag inte fick titta när vi lotsades förbi. Såklart smygtittade jag och i bilen satt en liten flicka med blod i hela ansiktet. Flickan i bilen är numera min svägerska.......
30 Favoritdag i veckan? Fredag, min lediga dag.
31 Favoritblommor? Tulpaner, hortensia, pioner och rosor
32 Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Får nog bli kinamat.
33 Äger du en cykel? En gammal rostig en, som jag inte har använt på flera år. Maken har nyligen köpt sig en ny och blivit en cykelfantom. I går cyklade han till och från jobbet, åtta mil!!!!!!
34 Vem fick du senaste mailet från? Det senaste mailet kom från föräldrarepresentanten i ungdomskören jag dirigerar.
35 Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Hade jag mycket pengar att använda skulle jag shoppa loss på Hem T Gårn.
36 Läggdags? Vanligtvis i elva, halvtolv tiden. På helgerna är jag ofta och kör på tonåringar och då blir det sent.........
37 Senaste personen du delade en middag med? Käkade midsommarmiddag med maken och sju goda vänner
38 Vad sysslar du med just nu? Lyssnar på första programmet av Sommar i P1,med Fredrik Lindström. Senare i eftermiddag ska jag på shopping med min 16 åring...
39 Favoritfärg? I hemmet gillar jag vitt...förstås, men jag gillar rött och grönt också. Ja alla färger är fina, fast lila...nej det kan jag inte helt med.......
40 Hur många tatueringar? Nej ingen tatuering, inte min grej. Maken har lust att skaffa en notlinje på överarmen men om det blir något av är en annan fråga......

Ha en fin midsommardag!
Klem!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan! Så intressant att läsa! Åh, så skoj med trollkarlen från Oz, blir inte alls avvis!! Ler.
¨
¨Jag undrar om det är Ok om jag utser dig till min nästa veckas ´blogg, "publiceras" på fre/lör.
Skulle detta vara Ok, så behöver jag ett ja i form av en kommentar på mitt senaste inlägg, innan onsdag kl 16.00

Ha en underbar dag! Kram Petra'
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Elzie sa...

Vad roligt att läsa det här om dig. Och här är en till Maria!! Så roligt att bli tillfrågad om att bli nästa veckas blogg. Så klart du måste svara ja *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie