onsdag 18. juni 2008

Världens sämsta bloggerska är tillbaka igen.......

Har haft så mycket att göra den sista månaden. I mitt jobb har vi den mest intensiva perioden med alla konserter och föreställningar från mitten av maj till skolan slutar i dag (stackars norska barn som måste gå till skolan helt till midsommar)

Har hunnit med lite loppis i alla fall. Blev den stolta ägaren av ytterligare en kaffeservis. Den är märkt import och bör således vara 40-50 tal? Jag gillade det tidstypiska mönstret......

Har fått ut min lilla köks tv och ni ska tro att det är mysigt att sitta här på verandan, i min lilla oas, med vinglaset och ha det skönt på kvällen..........

Ett par inköp, först den här trälådan som får husera en murgröna, och.............

.......en träkasse som jag hittade på Himmelrommet. Den har en underbart grå färg och var aldeles perfekt till verandan.

Stolarna var rödmålade när jag hittade dem på loppis. De kostade den nätta summan av 25 kr och efter några omgångar med sprayburken blev de helt ok. Här sitter vi i morgonsolen med kaffekoppen och njuter......

Tillsist fick den här golvlampan i järn följa med hem. Den kostade också bara 25 kronor och med en varsam hand kommer den att bli jättefin tror jag.

Tillsist tänkte jag ni skulle få hänga med mina sångare på helgens premiär, Heksene fra Oz, vårt stora projekt som tagit all tid och kraft sista månaden. Det var en strålande kväll och jag var så stolt, både som dirigent och mamma...........





Nu har jag nio veckors semester och tusen planer....men .......först ska jag bara sitta under min korkek och "pusta ut" ett tag...........

Klem!

1 kommentar:

Klarafina sa...

Du verkar ha haft mycket att stå i på sistone. Fina foton av "heksene".
Hoppas du får många fina dagar i din lilla oas! Själv har jag ynka tre veckors semester...och det dröjer ännu en stund....