fredag 27. juni 2008


Söta maken kom hem med SATC boxen till oss tjejer häromdagen, måntro han har dåligt samvete för allt cyklande :). Nejdå......han är bara världens bästa......... i kväll blir det Sex And The City maraton. Innan dess ska jag åka på Oasen och köpa blommor, träna bodypump och kosa mig med nya Lev Landlig. Det är ju fredag och då blir det också lite extra omtanke på middagen.

Har inte visat mina 5 kronors lyktor. Hittade dem på Jernia och såklart ångrar jag naturligtvis nu, att inte jag köpte flera. I dag regnar det .....igen...så det är skönt att tända ljus och mysa lite.

Införskaffade 4 stora murgrönor på Ikea. De kostade bara 25 kr styck. Murgrönor är en stor favorit. Varje sommar har jag verandan full och de frodas och växer sig jättefina. Varje höst försöker jag ta in dem med fatalt resultat. Inom två veckor är det bara att kasta, de vill inte in i "stuevarmen". Kanske jag har bättre tur i år.....men det är ju en hel sommar dit först.......

Lite nytt i köksfönstret. Några "örtväxter" från Kremmerhuset. Tänk att en del saker blir man bara så glad i . Jag gillar skarpt den lilla turkos lyktan från Lisbeth Dahl. Har så många ljuslyktor men just den är min favorit. Det är färgen som tilltalar så mycket mig tror jag........

Maken vann, även den här veckan, en vinflaska i cykeltävlingen på jobbet. Etiketten var ju bara strålande. Nej nu ska jag ta mig i kragen och göra något nyttigt. Ska bara styrka mig med lite lunch och en kaffe först........
Har ni något kul på tapeten i dag då tjejer (killar?????)?

Klem!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Har strax lagt ut dig som veckans blogg! Hoppas du gillar det annars så får du säga ifrån och så ändrar jag. Ha en underbar helg! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

♥ Pia... sa...

Hej..tack för kommentaren...ja vad jag har på tapeten är....en hel del:)..ska försöka fixa till lite saker som hänger över mej..sånt där tråkigt..som stryka ....men sen blir det mera kos med lillgrabben ..han åker hem i morn..efter att varit hos oss sedan måndaskvällen..blir tomt& tyst i huset...men han är snart här igen:)...vad köpte din mamma då?..jag ska åka dit till gårn till torsdagen..jag och en jobbkompis (se hennes blogg..Tankar och funderingar)sen tar vi rundan runt till den stora utställningen i köla ..måste ses..det är om bröllop förlängesedan och framåt....näää nu väntar strykjärnet..kanske om jag köpte mej lite strykvatten med lavendeldoft..att det skulle vara mer roooligt då..:)..PIA

Klarafina sa...

God helg till dig också! Skulle bara önska att det inte regnade så intensivt.
Kul etikett på vinflaskan!

Unknown sa...

Åh så skojigt att du gillade det! Ha en underbar Lördag! Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

hemtrevnad marie sa...

Hejsan, hittade hit genom Petra!!
Grattis till veckans blogg!
Du har verkligen en fin blogg!
Har tittat mig en bra bit tillbaka nu....får kika på resten senare....
Himla tjusiga vinflaskor...har aldrig sett några så vackra...
Ha det gôtt!
Kram

Linneagården sa...

Hej hej. Det var ett tag sen jag skrev några rader nu.
Vad mycket fint du visar & så många "godsaker" du har köpt. Tycker att örtväxterna såg så snyggt ut att ha i en papperspåse?!

Ha en fortsatt bra helg /madelene