onsdag 25. juli 2007

Det är ju så roligt.......


....att blogga!!!!!!
Jag tycker mycket om porslin av alla former och slag.
Det gör inget om det är nytt eller gammalt bara det har DET!
Ovanstående kaffeservis för 10 personer
hittade jag på korpsets loppemarked i våras.
Den är från Uppsala-Ekeby, Karlskrona.
Blev så lycklig när jag fick hela servisen för 70 kronor.
Den ska jag bjuda pappa kaffe i när han kommer.
Han tycker att kaffe uteslutande smakar som godast
i tunna, gamla koppar. Fikat är klart pappa!

På den samma loppisen hittade jag tre
små lampfötter för den nätta summan av
3 kr. styck. Jag hade en lampskärm och vips
så slapp Alice i underlandet stå i mörkret.

Till sist rotade jag i en låda under ett bord, och vad
hittar jag då?
Jo sex tallrikar och en såssnipa i Uppsala-Ekeby, Gefleporslin.
Den heter Ruter och producerades mellan 1957-70.
30 kronor, varsågod!
Gick hem och var...ganska...förnöjd med shoppingen
måste jag säga.............

Nej, nu är det slut på loppistingen för denna gång.
Klem!

Ingen kommentarer: