tirsdag 31. juli 2007

Vardagsrummet.....


Solen beärade oss med sin närvaro i kväll och
sken så vackert in genom fönstret. Fick lust att
visa er några bilder av vårt vardagsrum.

Vi har nyligen renoverat och då passade jag på att
måla en del av de gamla furumöblerna vita. Färgen på väggen
heter lys toscana och vi är jättenöjda med den.
Matsalsmöblemang ska jag köpa nytt, bara jag blir lite rikare.......

Jag hade såååå lust på vita soffor men,
med bortskämda katter fick det bli mörkbruna
skinnsoffor i stället. Som soffbord har jag en
gammal kista. (oooops, såg nu att duken ligger snett.....)

Hade egentligen lust att göra bibliotek i stua på andra
våningen men där har vi tv och då hade jag aldri fått
läsro.................
Så böckerna fick vara kvar i vardagsrummet.

Ha en fin tisdagskväll!
Klem!

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

hejsan! Kul att hitta in till dig! Så mycket fint du visar! Blev alldeles förtjust i den vackra stolen som det ligger nysydda kuddar i... är på jakt efter två sådana... skulle vara så fint i mitt förmak .-) kul med lite värmlandsanknytning också. Inte så värst stor skillnad mellan Värmland och Norge kanske?
Ha det så bra gulliga bloggkompis!"
Kram

Mallan sa...

Hejsan! Ja, visst är det konstigt, nu har jag jobbat ett par dagar och man är redan inne i alla rutiner...men jag måste nog erkänna, jag är såå trött, har väl inte riktigt fått den sömn jag behöver....*hi hi hi*...
Vilket fint vardagsrum du har! Lyktan ovanför din fina kista är underbar!
Kram Malena

Små Gleder sa...

Så fin stue du har!:-)
Nydelig farge dere har valgt på veggene:-)