onsdag 25. juli 2007

Några smakbitar....


av loppis igen!!!!
Den här söta skålen med lock blir fin att ha
syltetøy i till 17.e mai frukosten.

De italienska järnljusstakarna var så där
"lagom barockiga". De passade så fint i hop med
min fotogenlampa jag fick av mamma och pappa
när jag tog examen från musikhøgskolan.

Nysilverbrickan köpte jag på loppis i Färila.
Den var så svart och stygg, att jag aldrig troode den
skulle bli fin......men......med lite tålamod och armstyrka
blev den skinande blank.

Ett tag i yngre dagar sparade jag på ostkupor.
Nu var det längesen jag köpte någon, men så
sprang jag på den här skönheten för 20 kr.
Det tackar vi för........

Mina tallrikar från Rörstrand blev jätteglada
när de fick sällskap av ett par engelska äggkoppar
som håller dem sällskap till frukosten......
Jag är fortfarande i fynd humör.....80 kronor,
betalade jag för mina fynd denna gång.
Inte kan man sluta shoppa när det är så billigt.....
så..........fortsättning följer..........
Klem!

Ingen kommentarer: