lørdag 28. juli 2007

En perfekt lördag......


börjar med ett beslut om att åka in till Oslo och
njuta av solen som hedrar oss med sin närvaro i dag.
Vi parkerar på Grunerløkka (gamla kända trakter
som vi saknar efter att ha bott där 15 år) promenerar
ned Markveien, över Akerselva och följer Torgata
till Youngstorvet. Vi finner en parkbänk och njuter av
thai take away mat. Jättesmarrigt!!!!!!

Efterrätt. Vad ska man välja?????????

Varje lördag är det loppis under Vaterland bro
på Grønland. Klart att jag inte kan hålla mig. Köpte en
liten hjärtformad ask med lock märkt "import".
Nu får den hålla mina saltkar sällskap.

Vi strosar vidare till Karl Johan, där vi träffar på
yngsta dottern med kompisar som har länsat Gina Tricot
på varor.......
Jag sticker inom Panduro för att införskaffa lite mer
papper till mina scrapbookalster. Det var rea så jag
plockade med mig både det ena och andra..........
Jag blir som ett barn i leksaksaffären, när jag ser
alla fantastiska papper................

Vi vänder kosan hemåt. Sticker inom Sultan och
botaniserar bland grönsaker, frukt, bär, spännande
oljor, marinader, bröd och ostar...........
Köpte bla. en marinad till grillningen i kväll som ska
bli spännande att prova. Till sist måste vi införskaffa
en halvkilo Malabar, kaffebönor.
Ack så dyrt...men oj så gott.........

Hoppas ni också har kosat er i dag!
Klem!





5 kommentarer:

Stina sa...

Här var det fint. Ser att du har ett exakt likadant virkat överkast som jag, nån bild ner här. Trevligt. Kram

AnnaK sa...

Ser ju väldigt gott ut med efterrätts-buffén där...:P
Fin blogg! =)

Betty sa...

Tack för ditt besök på min sida o hoppas du återvänder trots dassbilderna ?
Vilken mysig blogg du har, du har fått mig ngt hungrig.
Kram

Mallan sa...

Låter som en finfin lördag! Härliga bilder!
Tack för dina fina ord på min blogg! Ha det gott! Kram Malena

Amoroso sa...

Vad roligt att du lade en kommentar inne i min blogg. Det gjorde att jag hittade hit till din blogg, som genast lades in i blogglänkarna.;-) Du har verkligen en ljuvlig blogg!