torsdag 26. juli 2007

Mer shopping......


I mitt kök har jag en härlig blandning av
lantliv,Provance och den franska vita stilen.
Jag tycker jättemycket om mitt kakel från
Höganäs. Med sina jordfärger ger det assosiationer
till syd Frankrike. Brickan jag fick av mamma var
perfekt till ett min nyköpta flaska och burk med
zinklock från Kremmerhuset.

Kommer ni till Lillestrøm, titta in i två inspirerande
affärer.Bilderna är köpta på Zanz och de små lyktorna
på Kamelia.

Jag köper aldrig dyra saker. Tycker det är mycket
roligare att köpa flera saker för en billig peng, än
en dyr..............väntar man nog länge, blir det alltid
rea så småningom.............Den lilla blå kannan, kommer
från Rusta och den passade så fint till mormors kopp.

Gjorde bekantskap med en affär som heter Dollar.
Jo då......Det här mycket rimliga porslinet, med
avskavd, lantlig känsla är inte helt olikt en serie italiensk
matporslin jag trånat efter. Skillnaden är att jag fick ett stort
uppläggningsfat, två skålar och en såssnipa för 120 kr.
För det priset hade jag inte fått en liten assiett en gång.........
Sen är det ok att inte behöva vara rädd att slå sönder något
dyrbart och så kan man tröttna och byta ut utan att
få dåligt samvete.......................

Zinklyktan från Mimosa i Kragerø,
ska pryda mitt köksfönster till hösten.
Nu hänger den ute på verandan och lyser
upp i sommarkvällen

Nu ska jag till Hurdal........om jag hittar dit........
Vi hörs senare......Klem!

2 kommentarer:

Linneagården sa...

Mormors kopp & den lilla tillbringaren var från Rusta. MEN...den stora kannan, vad står det under den? Är sååå vacker!!

Elaine sa...

Det är Regina, Gustavsberg. Är mycket glad i den. Har fått den efter min svärmor.
Klem!