søndag 29. juli 2007

Ett hörn i mitt kök


Här får ni en glimt av ett hörn i mitt kök. Här blandas
svenskt lantliv, med lite Provance och lite vitt. Jag vet att det
är mycket furu, men för varje år som går blir det mer och mer vitt.........
Men nu hörde jag att furu var på väg tillbaka.....
kanske jag snart är modern igen????????

Trivs jättebra med mina gamla möbler. De är ärvda eller
införskaffade på auktion. Men det dröjer nog inte länge
innan jag tar fatt i målarpenseln......

Till sist....... min lilla kokbokshörna.
Älskar att försjunka i alla fantastiska bilder och
recept i böckerna. Det är inte så ofta jag lagar maten
men, de ger mycket inspiration och rum för improvisation
i vardagskockelerandet.........

Som nybliven bloggare är jag lite nervös för att börja skriva.
Jag har bott så länge i Norge, att språken rotar i hop sig.
Speciellt prepositioner är jättesvåra att hålla isär.
Hoppas ni har överseende med mina fel.... Jag kan stirra mig blind
på ett inlägg, tro att det är riktigt....men så har jag skrivit "svorsk" igen.

I varje fall är det jättekul att ha fått några första kommentarer.
Jag sätter stor pris på att ni tittar in till mig.
Klem!

7 kommentarer:

Mallan sa...

Vilket mysigt kök du har! Koseligt! (Blev det rätt??) *hi hi hi* Klem fra Malena

Små Gleder sa...

Hei! Kom helt tilfeldig over bloggen din, mye flott å se på her!
Likte kjøkkenet ditt kjempegodt. Skulle gjerne hatt en slik spiseplass på kjøkkenet mitt!
Mener også å ha lest at det var mye furu i den nye svenske Ikea-katalogen, så du skal se at du slipper å ta frem malersaker, hehehe.

Linker til deg, og kommer snart innom igjen.

Ha en fin kveld! :-)

Skatan sa...

Oj, det ser riktigt hemtrevligt ut i ditt kök!!

Linneagården sa...

Håller med skrotmaja. Hemtrevligt kök!
*kram* /madelene

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad mysigt du har det i ditt kök, påminner mig om mitt systers kök där man alltid känner sig så hemma....
Vad kul "svorsk" fniss!!!! Har inte märkt några fel och om där är några så är det bara charmigt tycker jag!
Ha en bra måndag!
Kram Bodil.

Hem och Lycka sa...

Jag tycker din svenska är jättebra jag! Jättefint kök!

Kristin sa...

Hej! Jag råkade hitta din blogg genom att du hade länkat till mig. Så glad jag blev över det! Tusen tack!!! Och vilken trevlig blogg du har. Ja du... man vet aldrig vad som blir modernt, rätt som det är är man kanske "inne" igen, men jag tycker det är roligare när man inte följer trender utan faktiskt följer den stil man gillar. Det är mer personligt tycker jag! Ditt hem verkar vara mysigt och personligt och det gillar jag!

Hälsningar Kristin