fredag 21. desember 2007

God Jul!


Kära vänner!
Jag vill önska alla en härlig jul med några bilder från mitt vardagsrum i julskrud. Lite mörka, men i jultider är det mörker, mys och sterinljus som gäller.

Julen ska firas tillsammans med mamma och pappa, samt mina bröder med familjer. Det blir en riktig familjejul med små och stora.

Godis och glöggbordet är uppdukat. Varsågod!

Min gran är en norsk skogsgran stor och tät ska den vara tycker jag. I fjol fick maken igenom sin önskan om att prova på en ädelgran......jag säger bara...aldrig mer........Den luktade inte gran den var ooootroooligt slapp i grenarna och , jag som älskar mycket pynt i granen, hade stora problem med att hitta grenar som inte allt ramlade av. Nej, jag tar hellre en extra sväng med dammsugaren, barr..no problem......

I går kväll blev det Janssons frestelse och köttbullar. Brukar köpa Grebbestadsansjovis när jag är i sverige men hade glömt!!!! Var lite osäker på hur det skulle bli med den norska ansjovisen, men det blev toppengott. I kväll ska båda tjejerna på fest så maken och jag får en kväll alldeles för oss själva så vi ska åka in till Oslo och bara njuta av julstämningen i byen, strosa på Aker Brygge och äta gott..........

GOD JUL!
Klem!

15 kommentarer:

Lallis sa...

Vilka vackra bilder från ditt hem:)
Känner harmoni när jag ser dem!
Ha en riktigt fin helg och Jul!
Kram Lallis

Designe sa...

Vilka härliga julbilder du visar hemifrån dig! Granen ser magisk ut! Ha en riktigt GOD JUL! Kram :)

Hilde sa...

Nydelig blogg du har!!
Titter gjerne inn igjen!!
God jul!

Nina sa...

God jul och gott slut önskas och sicka underbara bilder du visar !!! kram

Nina sa...

God jul och gott slut önskas och sicka underbara bilder du visar !!! kram

Birgittas minnen sa...

Önskar dej och din familj en härlig och skön jul i ditt fina och julpyntade hem. Kram och ha det gott.

Nygammalt sa...

Så vackert du har dekorerat och dukat upp. Ni kommer verkligen att få en mysig jul!
"Köpmansdisken" som jag skymtar, vart har du hittat den? Har sett nåt liknande på Jysk som jag har funderat på att måla vit.

Hälsa din dotter att hon är jätteduktig och att jag håller tummarna för henne!
Det finns lite band på när jag är liten och sjunger och håller på. Det är väldigt uppskattade av min familj medans jag morrar. Säger bl.a till min lillasyster där som bara var ca 6 år hur dålig hon är och inte kan sjunga medans jag själv var hiiiimla bra...not proud...men det håller vi hemligt va? *fniss* Bör kanske tillägga att jag inte är en kameralus längre!

Önskar dig och dina nära och kära en fröjdefull JUL!!!
Kramar.

Ann-Catrin sa...

Fantastiskt stämningsfulla bilder du bjuder på..underbara.
God jul o kram A-C

Lallis sa...

God Jul, goa du!
Hoppas att din/er julhelg blir fin och harmonisk och full av gemenskap och glada stunder.
Kram Lallis

ChatrinesLiving sa...

Så fint julehus du har nå!
Ønsker deg en kjempefin jul! kos deg masse!
klem fra chatrine:)

Karin Krut sa...

Vill önska dig och din familj en jätteskön jul
Kram Karin

NICOLINAS BONING sa...

Vilket vackert hem du har:-)
Hoppas att det går bra för din duktiga dotter!
Jag önskar dig en GOD JUL tillsammans med alla nära och kära!
Julkramar/Birgitta

Jorunn sa...

Nydelige julebilder Elaine!!!
Ønsker deg og familien en herlig julefeiring!!
Masse juleklemmer fra Jorunn

Anonym sa...

Vackra bilder. Så mysigt!
God Jul på dig önskar familjen Morse.

krinkelkroken sa...

For et nydelig julehjem Elaine:)
Er enig med deg når det gjelder edelgran, lukter ingenting, men vakre er de jo;)
har vanlig gran jeg også, og at det drysser går helt fint!
Ønsker deg en fortsatt god jul!