mandag 3. desember 2007

Hem t gårn....


....var en alldeles underbar bekantskap. Vi var en snabbtur i Sverige i helgen, hade jättebråttom det var svägerskans 40 års kalas, kusinens 10 års kalas, handla sånt som man som "utlandssvensk" bara måste ha till jul. Hade sååå lust att sticka inom Hem t gårn som mamma
varit och besökt flera gånger och "höjt till skyarna". Jag trumfade igenom att nu, var det dags att göra den lilla avstickaren, bråttom eller inte.........
Jag hade sett för mig en fantastisk butik men blev ändå helt hänfallen.....så mycket fint och sååå fantastiskt fint ordnat.

Mamma har varit där när det varit mörkt och berättat om hur vackert det är med alla ljus och lyktor utanför butiken, som är inredd i en gammal lada.

Här kommer tre kassa kamerabilder från en mycket exalterad fotograf.

Vi skulle tillbaka till Norge på adventsträff hos goda vänner, så tiden var lite knapp. Nästa gång ska jag ha god tid och åka alldeles själv, utan man och barn. Gå riktigt länge, ta en fika och bara njuta.

Gå hellre in här för att se butikens egna, härliga bilder. Ett besök rekommenderas på det varmaste till er som har vägarna förbi.

Nu ska jag iväg och tampas med mina 92 körbarn som ska drillas till lucia.
Tusen tack till alla er som hälsar på hos mig och lägger igen en kommentar fast jag varit urusel på att kommentera hos er. Jag lovar bot och bättring............men ni ska veta att jag alltid tittar in och ser vad ni har pysslat med, även om jag inte alltid har tid att lägga igen en hälsning.

I morgon får ni se mina inköp på Hem t gårn, titta gärna in då.

Klem!

3 kommentarer:

Nygammalt sa...

Åh neeeeej! Jag vill, jag vill, jag vill ha aaaaallt! Det riktigt spritter i kroppen på allt fint de har där. Hm, hur långt är det från storstan? ;)
Kram.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Såååååå masse vakkert du har blogget i det siste! Og wow , dette så jo også bare nydelig ut!
Håper du nyter tiden :)
Ps , du er ikke glemt "; bare mye å henge fingrene i om dagen!
Stooor klem til deg.

Kathys Home sa...

Men guuud, jag tycket jag kom ihåg namnet å visst jag åkte ju kringelkroken in där för att ta en fika och kolla runt lite men då var det ju stängt..attans attans..fast å andra sidan var väl mina pengar redan slut..eller så fanns det inget mer plats kvar i bilen..;))kram kat