tirsdag 4. desember 2007

Några nya inköp


På Hem t gårn köpte maken den här ljuslyktan till mig. Det var en födelsedagspresent i förskott. Den var alldeles jättfin och jag blev så glad för den.

Satte ett rött ljus i den för då blir det ett trevligt varmt sken, så som jag vill ha det i julen.

Den här lilla zinkstruten fick också följa med hem. Har prytt den med lite lingonris och en polkagriskäpp.

I fjol såg jag julevangeliet på franska i en affär, tänkte jag skulle köpa det nästa gång jag var där. Tyvärr var det slut när jag kom tillbaka, så det var trevligt att jag hittade det i år igen. Har "antikbehandlat" med lite te, för att få det rätta stuket. Vet inte riktigt vad jag ska ha det till än, men hittar nog på någonting.


Var inom köpcentret i Charlottenberg och handlade julskinka, julmust och andra svenska nödvändigheter för en jul i "utlandet". Sprang på den här söta kudden på Small habits som hade 30% på alla varor. Jo jag tackar.......

Kom på att jag inte visat min adventsljusstake. Som så många av er andra bloggare, har jag blockljus på en mossbädd. Nummerlapparna har jag införskaffat på Zanz

I kväll har jag julkonsert med min blandade kör jag dirigerar. Det är extra mycket jobb just nu men det är så kul och jag stortrivs med att få visa frukten av månader med övning. På torsdag ska mina sångelever och vokalgruppen, de äldsta tjejerna som vuxit ur ungdomskören, ha julshow tillsammans. Det blir en härlig kväll, inte minst då jag ska dekorera konsertlokalen och skapa ett Winter wonderland...........om jag klarar det.............

Ha en underbar dag!
Klem!

13 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

WOW... den lanternen var jo bare super da... tenk å få en sånn da - du har oppdratt gubben godt...he,he...
Flotte stemningsfulle bilder hos deg...

Ha en koselig kveld...

Nina sa...

vilken vacker lykta du fick ! och underbara mysiga bilder du visar !
ha en härlig vecka !

Jorunn sa...

WOW, så masse lekkert du har kjøpt! Som vanlig herlige bilder fra deg :) Ha en fin adventsuke med masse sang og glede!
Klem

Klarafina sa...

På lördag är det min tur att åka till Charlottenberg och införskaffa diverse julmat. Har en lååång lista. Att glömma något vore ju katastrof! Tack för tipset om Hem t gårn. Den visste jag inte om.

Amoroso sa...

Vilka bilder du visar! Ljuslyktan var ju helt fantastisk! Tack för tipset om julevangeliet!

My little footprints sa...

Hei!
For en fantastisk julestemning jeg fikk av å komme inn til deg her på bloggen! Du har tatt noen aldeles vakre bilder, så flott du har det!
Helt fantastisk!
Ønsker deg og dine en flott førjulstid!
Klem fra Beth

ChatrinesLiving sa...

Så mye fint! Lykten var superflott. Jeg har en nesten lik, og den er jeg så glad i:) Flotte bilder av et advent pyntet hus! Kos deg masse i førjulstiden!
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

krinkelkroken sa...

Nydelig lanterne!
den avlange puten likte jeg også veldig godt, har en god venninne som bor i nærheten av charlottenberg, kanksje hun skal få ta en titt i den butikken for meg;)
Ønsker deg en herlig 2.søndag i advent:)
Har flyttet bloggen min ,Og håper du titter innom min nye;)Klem Beathe(angeldreams)

Karin Krut sa...

Åååh vilka vackra stämmningsfulla bilder :) Vilken snäll man du har som köpte en sån fin lykta :)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Amoroso sa...

Vad det låter fullkomligt underbart med så lång ledighet. Se till att njuta och göra alla små saker som sätter guldkant på tillvaron, och som får vänta övriga året :-) Angående Lessing, jag hade nog börjat med Det femte barnet! För mig var den ett bra intro, blev sugen på att läsa mer av henne!

Nygammalt sa...

Mysigt med julmacka så där. Blir ni hemma till julen?
Kram.

Kathys Home sa...

Hej igen, åååå det var ju på Small Habits i Charlottenberg jag handlade i somras..jag blev så kär i den butiken. Jag handlade en massa roliga saker, å min kusin som bor i Charlottenberg trodde väl jag var tokig..;)) Det fanns en annan norsk inredningsbutik i köpcentrumet (kommer ej ihåg namnet) där jag handlade quiltade kuddvar som var så vackra och jättebilliga..så jag var helt lyrisk, både över de roliga butikerna och det jag handlat som över det otroliga köpcentrumet som de fått..Jag lär väl inte åka upp igen förrän till sommaren, å då har det väl hunnit bygga till ytterligare eller vad tror du? Tack för tillbaka titten till min sida förresten..kram kat.

Hem och Lycka sa...

Oj, jag blir ju alldeles matt av vackra ting du visar.. Vilken vacker lykta, när fyllde/fyller du? kram