lørdag 15. desember 2007

Ja ha, så var man ett år äldre då!!!


I går var det min tur att komma i kapp mina närmaste. I och med att de flesta av oss är födda samma år så har jag alltid varit "minstingen", med födelsedag i december.
Maken hade skrivit en liten dikt till kameran jag fick i present. Nu har jag min egen och slipper bråka med döttrarna om att få låna deras kameror.

Dottern var med mig på shopping när jag såg ett så fint våningsfat som jag ville ha. Det hade hon
kommit i håg och jag blev jätteöverraskad när jag öppnade paketet och fick.... FATET!!!!

På min födelsedag får gästerna inga överraskningar i matväg heller. Vi tar alltid första provsmakningen av skinka, med julmust och en liten nubbe till. Smakar lika gott varje år.

I år hade jag inte ork och tid att baka så det fick bli kransekake till kaffet. Den var alldeles färsk, så där lite seg och alldeles jättesmaskig.

En härligt trevlig och avslappnande dag.......

Nu ska jag på juleshopping, fick många fina saker men också lite pengar som inte ska bli gamla i min plånbok...............hi, hi.............

Vi hörs snart igen!
Klem!

15 kommentarer:

Nygammalt sa...

Hurra hurra hurra!
Stort grattis till dig! Vilka fina presenter du fick, är så kul när folk lägger på minnet vad man tycker om. Och egen kamera och allt, vilken lyx!

God shopping! Gillar inte heller gamla pengar ;)
Kram

Lallis sa...

Grattis!
Kul med presenter och så fina med:)
ha en fin dag.
Kram Lallis

Nina sa...

grattis i efterskott !!och kransekaka älskar jag.... får man alltid på kalas i Norge - yummy ...ha en mysig 3 e advent

Karin Krut sa...

Grattis på din stora dag! Vilka härliga presenter :) Tänk så många kort du ska kunna knäppa nu ;)
Ha nu en skön advent i morgon och en härlig fortsätttning på dagen!
Kram Karin

Skatan sa...

Grattis i efterskott! Vilka presenter...bra med egen kamera : ) Det är kamp om kameran även här numera. Plötsligt tycker jag mig äga den fullt ut! Hm...

VIlken läcker kaka. Det är ingenting jag har hört talas om tidigare. GIssar att det är en norsk tradition?

Önskar dig en trevlig söndag!

Vi ses : )

Klarafina sa...

Grattis i efterskott! Jag fyller också år strax innan jul och jag tycker det är toppen att slippa vänta helt till julafton med att få presenter. Var årets skinka god?

Stina sa...

vad mycket fint och gott, alltså:-)
Kramis

MOONLOVER´S sa...

bara inne och tittar runt lite på din trevlig blogg! ha en trevlig jul

Mita`s hjørne sa...

Litt på etterskudd men GRATULERER...
Flott etasjefat du har fått...
Kransekake - superhærlig...

Ha en koselig kveld...

Lina sa...

Grattis i efterskott! Låter som en alldeles utmärkt födelsedag!! Jättefina presenter och god mat!! Hoppas du haften bra första advent!

Birgittas minnen sa...

Hej och grattis så mycket på födelsedagen, och vilka trevliga presenter du fick. Och smakbit av skinkan fulländade väl dagen kan jag tro. Kram och ha det gott.

NICOLINAS BONING sa...

JÄTTEGRATTIS!!!
Vad julfint du har det redan...suck...min panik knackar på lite lätt idag...imorgon kommer den nog att bulta för fullt:-)
Att jag aldrig lär mig...skakar på huvudet...;-)
Tänk att idag när vi var ute så var faktiskt alla träd så vackert vita som din "hemliga" gran är;-)
Kramar/Birgitta

ChatrinesLiving sa...

Gratulerer med overstått bursdag! Kameraet får du jo godt bruk for, så det var en fin gave!
Så nydelige juletrær du har!! Den hvite var jo bare hærlig:) Å den røde var tradisjonsrik og vakker! Her tar vi ikke inn juletreet før på lillejulaften, så det er enda en uke til. Man da blir det jul i huset hos meg også:)
Ha en kjempefin søndagskveld!
Klem:)

Nygammalt sa...

Ja, tiden räcker sällan till nuförtiden. När man vill njuta som mest av den också...Men det är bara att acceptera.

Blev det något julgodis idag? Mums!
Kram och trevlig fortsättning på 3e adavent.

Elzie sa...

Får väl ta och gratulera i efterskott då. Vad kul att du fick så fina presenter. Egen kamera hade inte varit helt fel.
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie