tirsdag 18. september 2007

Det var fem år sedan sist jag var på marknaden, men allting
var sig likt, krimskrams, folkfest, "Vild Hasses" korvar , karuseller
och kålsoppa förstås. Det var en strålande, trevlig lördag till trots
för en bitande kall vind.

Efter några timmar med marknad, tog jag turen inom affären
och införskaffade mina inredningstidningar.
Det var så mysigt, att efter en stor tallrik av mammas värmande
soppa, krypa upp i soffan och ha hela tre tidningar att kosa sig med.
Härliga inspirerande bilder och trevlig läsning. Kan det bli bättre?

Det blev inte många inköp, provar att hålla hårt i plånboken
innan vi åker på semester. Köpte ett par glaslyktor. De är
lite gulaktiga i färgen men kommer att bli fina på ett höstdukat bord,
med varma, mustiga färger, inbillar jag mig......annars får de komma fram till påsk.........

Har tagit in min zinklykta som jag haft på verandan i sommar.
Införskaffade en söt liten blomma som dekoration tillsammans
med ljuset. Den passade i den lilla silverfärgade vasen från
Kremmerhuset.
Det var inte mycket till shopping, men som sagt, att hålla jämt följe
med fem shoppingsugna tonåringar kommer att kräva sitt...........
så jag sparar mig...................

Så här ser det ut i mitt vardagsrum i dag. Äldsta tjejen håller på
att organisera sitt "packkaos". Hon gläder sig extra mycket till att åka till
Kreta i år, hon ska nämligen ha med sig sin pojkvän...........
Yngsta dottern ska också ha med sig sina två bästa väninnor, så det blir ett
härligt gäng som åker.

Så här trevligt ska vi ha det om tre dagar................
Bilden är från fjolårets resa. Maken spelar beach-volley med
tjejerna. Tror han tycker det ska bli lite trevligt att dotterns kille
hänger med i år, kan bli lite tufft att vara "eneste hanen i kurven"........

Jag säger det igen, tusen tack för alla trevliga kommetarer!
Ska försöka hinna med att titta in till alla er också, innan jag åker.
Nu ska jag ta fram bikinin och se om den passar..............huff...........
så blir det strykning, packning och ....jobb.......hur ska jag stå ut två jobbdagar till......vill
åka NU.................

Klem!

18 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, hoppas att ni får en underbar semester!
Petra
blogg;
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

Lallis sa...

Åh, vad härligt att få åka iväg!!!
Kram Lallis

Karin Krut sa...

Ååå jag är JÄTTEAVIS på er resa. Så härligt att ni tar med fler än "bara" familjen. Hoppas ni får en riktigt underbar resa :) Vilka söta små ljuslyktor och så fin din zinklykta är :)
Kram Karin

WhiteVintageDreams sa...

Gud vilka fina glaslyktor o zinklyktan oxå...vill haa ;).
Kram

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Høres ut som du har hatt det helt fantastisk min venn!
Også skal du snart reise til Kreta også ...hmmmm , du er vel heldig!!
Hadde trengt en ferie jeg også , men står med hodet i pappaekser , hihi!

Klem

Jorunn sa...

Gjett om jeg kunne tenke meg en uke eller to på Kreta! Det hadde vært helt vidunderlig! Håper dere får en superduper tur. Kos dere masse! Gleder meg til å høre fra deg når du kommer tilbake!

Supersøte glasslykter du har kjøpt deg, og lykten i sink var nydelig!

Klemmer fra Jorunn

ps; tusen takk for koselig kommentar på bloggen min

ChatrinesLiving sa...

Åååå jeg kunne også tenke meg å reise til syden... Ser helt fantastisk ut!
Go tur, og nyt solen!
Klem:)

På min gatan i stan sa...

Men va underbart! Passar ju jättebra nu, när hösten kommer... Jag hoppas att ni kommer få det superhärligt! :-)
Bäst att passa plånboken, dom där är dyra i drift! ;-)

Kram!

Birgittas minnen sa...

Vad fint du hade gjort i din snygga lykta med en liten kruka och ljus, det blev jättesnyggt. Så härligt att komma iväg nu när det blåser så snålt här hemma och jättekul att få åka med ungdomar, det lyfter upplevelsen av resan kan jag tänka mej. Kram och ha det nu så jättetrevligt på Kreta och ta med lite värme tillbaka.

Stina sa...

Härliga och fina bilder.

Vad fint du gjort med lyktan.:-) Kram

Interiørhuset sa...

håper dere får en kjempe flott tur! Skulle gjerne ha reist til syden selv=)

Nygammalt sa...

Åhhh, vad avundsjuk jag är! Du får inte visa upp så härliga bilder! ;) Vilket glatt gäng ni verkar bli. Förstår att gubben blir glad, min pappa är ensam tupp i hönskacklet. *hi hi*
Ljuslyktorna du köpte var jättefina.
Kram.

Unknown sa...

Hoppas att ni får en härlig semester nu, jag skulle också vilja åka bort på semester i två hela, långa och härliga veckor,phu, får vänta tills studierna lugnat ner sig. Jag önskar iallafall er en riktigt trevlig resa!
Petra - Romantiska hem

Skatan sa...

Oj, oj, oj...det ser så jädra härligt ut på bilden! Jag sitter hemma och håller i mig idag eftersom jag har fått ett virus på balansnerven. Passar då på att surfa runt lite. KUl att du ville titta in innan du åkte! Jag blir glaaad : )

Trevlig resa och på återsende en annan dag!

NICOLINAS BONING sa...

VildHasse ja...lite stolt får man vara...han är ju dalmas;-)
Vad mysigt ni kommer att ha det,tur för gubben att han får en ungtupp med sig bland alla damer på resan:-)
Ha en bra semester och kram/Birgitta

Nygammalt sa...

Vet inte om du har åkt iväg nu, men jag vill önska dig en UNDERBAR resa med dina nära och kära. Hoppas du får mycket sol och god mat och dryck.
STOR kram till dig!

Beas sa...

Vilken fin lykta! Jag har en liknande, men den är lite "rostigt" (???) av att ha stått ute.

Semester på gång? Hoppas du får det riktigt trevligt! :-)

.:Klara:. sa...

Å suck! En Kretaresa skulle inte sitta fel nä... eller min favvoö Corfu. Ha det underbart o tänk för all del inte på oss här hemma ;)
Kul att ha hittat till din blogg!