søndag 9. september 2007

Helg

Hoppas helgen har varit bra för er alla. Själv har jag äntligen fått ordnat med alla kläder. Vi köpte en ny garderob på finn.no och tre byråar på Ikea, så nu har jag en massa plats. Tyvärr är det mer praktiskt än fint, så det är inte mycket att visa upp...........men alldeles underbart att få ordning och reda i skåp och lådor.
........jodå, jag hittade bikinin, men passar den...........uff..........

Ett av mina kommande prosjekt är badrummet. Ni ska få slippa se det inan vi har målat furupanelen på väggarna.............De som ägde huset före oss, hade en brinnande kärlek för furu. Vi har sen vi flyttade in, gradvis målat över allt som de så mödosamt och tidskrävande skrapat färg av. Vilket jobb de har lagt ner på att skrapa färg av alla fönster och dörrar, trappen och listverk. Tror de skulle gråta om de visste, att vi nu målar det de lagt så stor möda på att ta bort.
Har stora planer på att fixa till badet så fort vi kommer hem från Kreta........och att furupanelen är snart en saga blott.............
I dag har jag i alla fall gjort några fina tvålpaket och dekorerat ett ljus. Det är absolut inte otrevligt på badet, men jag vill ju ha det vitt...........

Kyckling med philadelfiaost, soltorkade tomater, inlindade i baconskivor.........

Tusen tack till Nygammalt och Linneagården som gav mig inspiration och recept på två jättegoda, lättlagade och mycket uppskattade middagsrätter. Maten smakade alldeles förträffligt och jag skröt ohämmat om er, mina snälla bloggvänner ..............

Kyckling med creme bonjour och grädde............


Tack alla ni snälla goa bloggkompisar därute, för de trevliga, roliga, inspirerande och gulliga kommentarerna ni ger.
Nu borde jag jobba och förbereda mig inför undervisningen i morgon, men jag måste bara titta in till er och se vad ni har haft för er i helgen först. Tror jag ska hämta mig ett glas rött också.........

Ha en fin söndagskväll och en riktigt trevlig början på den nya veckan!
klem!

7 kommentarer:

Mallan sa...

Vad skönt att få ordning och reda!
Förstår att ni vill måla all furu, man vill ju inte bo i en bastu...*hi hi hi*... Ska bli spännande o se badet när det är klart.
Kålsoppa låter ju inte helt fel och maten du ätit i helgen ser så läckert ut! Nu blir jag hungrig, ska gå o se vad som finns i skåpen...
Ha det! Klem Malena

Färjtorp sa...

Oj vad smaskigt det där såg ut! Härligt! Å vilket fint ljuspyssel du har gjort, är så kul med lite pyssel.
Läste längre ner att du oxå fått mysiga tidningar i brevlådan, inte alls dumt att sjunka ned med dem i handen.
Ha en bra vecka.
Kram Johanna

Nygammalt sa...

Vad roligt att du tyckte om det! Himla lättlagat och gott. =) Vi gjorde det första gången på nyår och det väldigt uppskattat.
Kram.

Karin Krut sa...

Visst är det någonting speciellt när man får måla över furupanel. Dom som ägde stugan före oss hade också en förkärlek för kvistrik furupanel. Jag tror att jag har målat en miljon kvm panel, det känns så i alla fall ;) Det ska bli roligt att se resultatet i badrummet :) Dina nya pyssel är jättefina, vad duktig du är!
Kram Karin

Birgittas minnen sa...

Det är så skönt när man fått ordning på sånt som ligger och bara väntar på att tas om hand. Så fina tvålpaket du gjort, blir fint i ditt nya badrum kan jag tro. Och mycket gott har du gjort i helgen ser jag. Furupanel är det nog många som tröttnat på tror jag, det känns fräscht att måla lite vitt. Kram och ha en bra vecka.

Signe sa...

Vilket fint pyssel du har gjort!..å vilken god mat!..mums..nu blir jag hungrig! Jag hittade ingen mailadress till dig så jag kunde inte maila dig! :) Kram

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen !!
Så bra at du tittet innom meg .jeghar nemlig tenkt på deg ",
Likte bloggen din så godt , også fant jeg deg ikke igjen , men nå skal jeg huske å linke deg!!!
Flote skatter i kjøkkenet ditt .
Furu ja, det var vel endel nordmenn som hadde en stor forkjærelighet , hihi, men gosh så fint det er med hvit furu da!!

Ha en flott dag , klem!