tirsdag 11. september 2007

Tv hörnan i köket


Hörnan i köket är definitivt den plats i hela huset som har flest saker.
Här har jag samlat på mig trevliga brukar, prydnadssaker
och gamla bruksföremål. Av och till blir jag fruktansvärt less på alla saker
och får lust att rensa upp, men så i bland tycker jag att det ger köket en
riktigt lantlig och mysigt prägel......klarar inte helt och bestämma mig........
Jag gillar i varje fall min köks tv, den livar upp middagslagningen och tråkiga
göromål i köket.

En detaljbild från mitt lilla skåp. Tycker mycket om små, gamla
burkar. De är lätta att placera och tar inte stor plats i mitt lilla kök.

Här ser ni mig sommaren 1964, stolt poserande i mina nya skor, medan jag
plockar blad av en ringblomma. Jag har kvar skorna fortfarande, de pryder mitt
vita skåp i pysselrummet.

Nu väntar fem sångelever och ett par timmars körövning.
Kören jag dirigerar firar 45 års jubileum i höst, och vi ska ha jubileumskonsert
i oktober. Håller på att öva in ett svängigt repertoar till konserten. Maken är pianist så det är extra trevligt att kunna jobba tillsammans.

Vi hörs snart igen!
Klem!
(Ibland blir texten stående så konstigt....den ser helt fin ut på förhandsvisningen, men avsitten blir helt fel när jag publicerat. Är det någon som vet vad jag gör för fel?...........)

14 kommentarer:

Interiørhuset sa...

ja det er flott med jul og ønsker=)
Jeg kommer også til å ønske meg vakkert hvitt sengetøy=)

Interiørhuset sa...

nydelige bilder fra kjøkkenet ditt!

Helene-Årets gleder sa...

Hvilket trevlig kjøkken:-)

Jag har også problemer med at teksten blir konstig når jag publiserar.Jag skal seia till om jeg finner ut av det...

Ha en fin kveld.

Kramar Helene

Anonym sa...

Åh, vad kul att se dig som liten....
Jag tycker det var en mysig kökshörna....men jag är precis som du, ibland tycker jag det är för mycket saker och ibland alldeles för kalt....
Vad kul att du och maken jobbar tillsammans....
Min syster och hennes barn är väldigt musikaliska men den ådran hoppade helt över mig....
Ha en skön dag!
Kramiz Bodil.

Lallis sa...

Fiiina bilder!
Du, förresten; är det ok om jag länkar till dig?
Kram Lallis

Karin Krut sa...

Mysig hörna. Du ser ut att ha ett mysigt kök :)
Kram Karin

Lallis sa...

Vad mysigt ni har det hemma:)
Kram Lallis

Nygammalt sa...

Härligt med små burkar, har du sett i senaste numret av Hem & Antik? Blev helt salig på samlarsidan (Min samling). Vill också ha det så! Kram.
(vad fint du dekorerade på inlägget innan!)

Nygammalt sa...

Ja just det, det här med textproblemen har jag också. Brukar försöka skriva nerifrån och lägga in bilder allt eftersom. Trist att det alltid ska behöva strula.

Stina sa...

Kul att hålla på med musik. Det gör vi med. Kramis

Betty sa...

Härliga bilder o tack för fredagsmiddagstipset , det blir kycklingen med philadelphiaost.
Kramar

ChatrinesLiving sa...

Her var det mye artig! En liten "forundringsreise" i ditt kjøkken:) Spennende!
Tusen Takk for titten!
Ha en flott kveld!
Klem:)

På min gatan i stan sa...

Nämen, va kul med kör! :-)

Det är ju så himla svårt med alla saker man har. Det finn ju så otroligt mycket man vill ha framme. Men jag har ju inte den platsen. Får bli mera hyllor!!! ;-)
KRAM!

Färjtorp sa...

Godmorron!
Ha en härlig resa & bloggpaus så ses vi när du kommer tillbaka =)
kram Johanna