torsdag 13. september 2007

Trevlig helg!

Vill önska er alla en riktigt trevlig helg!

Själv tar jag en liten bloggpaus och åker till
Sverige för att hälsa på mamma och pappa.
Ska passa på att köpa Lantliv, Allt i hemmet och Hem & Antik,
så blir det läsfest.....härligt!
Ska även inventera korsordstidnings förrådet inför Kretaresan.
Fast jag har bott i Norge i över tjugo år, klarar jag inte av att
lösa norska korsord, det är helt hopplöst............

Vi ska också åka till Årjäng och gå på marknaden på lördag.
Det är många år sedan jag var på mârten. Vanligtvis brukar
vi gå på Arvika mârten, men de sista åren har vi varit på Kreta
den aktuella helgen så i år tänker vi åka till Årjäng i stället.
Det ska bli jätteroligt att botanisera bland krim-krams, hantverk,
och allt däremellan. Så blir det kanske en tallrik med kålsoppa
också, som är traditionsrik mârtensmat.

Har tänkt att städa upp lite här på bloggen
i närmsta framtid. Har en lång lista med nya
vänner jag har lust att länka till och så har jag inte
fått satt etiketter och katalogiserat inläggen så det blir
lite lättare att finna fram ..........men det får bli när jag kommer
tillbaka.

Har exprimenterat lite med sepiaknappen på kameran,
jag gillar den stämning som blir i bilderna då.

Ha en alldeles underbar helg, Klem!

16 kommentarer:

Lallis sa...

Detsamma!
ha det så bra när du hälsar på dina föräldrar och marken och alla kuligheter:)
Kram Lallis

Amoroso sa...

Sepiafunktionen är underbar! Det blir sååå mysigt. Hoppas att du får det mysigt hos dina föräldrar !

Handplockat sa...

ha en go helg du med =)

NICOLINAS BONING sa...

Hej! Har inte varit in på en vecka på din blogg...men oj vilka braiga inlägg du har gjort!
Recepten ska jag defenitivt leta reda på och ev laga till själv (det är älsklingen som är kock i familjen nämligen)
Ha en bra Sverige-tur!
Kram/Birgitta

Karin Krut sa...

Jättefina bilder, måste leta efter den knappen :) Ha en jättemysig resa!
Kram Karin

Små Gleder sa...

Nydelige bilder! Sepiafunksjonen gir så god stemning :-)
Håper du får en kjempefin helg hos dine foreldre. Regner med at vi får se masse flotte bilder av funn du har gjort på markedet når du er tilbake.

Boka "Living in Tuscany" som du lurte på, har jeg kjøpt hos "Notabene" Kostet ca 200 kr, og det er den vel verdt!

Klem fra meg:-)

Mallan sa...

Välkommen hem till Sverige och smaklig måltid! (kålsoppa)
Ha det underbart! Kram Malena

Granne med Selma sa...

Vilka stämningsfyllda bilder du visar! Och det ljuset som blir i kameran är ju hur vackert som helst! Tack för stämningen och hoppas du hittar allt du söker på din tripp till Sverige!
Kram

elin1976 sa...

God helg til deg med. For noen flotte bilder du har på bloggen. Klem fra Elin:O)

Birgittas minnen sa...

Ha det så bra på mârten och ät inte för mycket kålsoppa... Dina bilder var verkligen fina med sepialjus. Ha det så bra i Sverige och kram.

Hem och Lycka sa...

vad fint du pyntat! hoppas du får en trevlig resa! kram

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så koslige stemninger, sepia fargene er jo så nostalgiske og gir herlige stemninger!
Håper du koser deg masse i Svergie med din familie:))

Klem

Nygammalt sa...

Vilka bilder, blir ju hur fina som helst med den effekten.Ska försöka mig på det själv om det går.
Är det ok om jag länkar dig? Trodde att jag redan hade gjort det *hi hi*
Hoppas du får en riktigt skön vistelse hos mamsen och papsen!
Kram.

Ankan sa...

Jag gillar verkligen alla dina fina plåturkar! Det låter mysigt att åka till föräldrarna laddad med en massa läsning :) Ha det såbra

Signe sa...

Åh va fina bilder du visar! Ser ut som ur vakre hjem! Va fina de blev i sepia! Ha det så skönt hemma i Sverige! Härligt med läsfest! :) Kram

Unknown sa...

Åh vilken stämmningsbilder, verkligen vackert!
Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178