onsdag 5. september 2007

|Snart........


.....är det dags att packa väskan för ett kärt och
efterlängtat återseende. Detta är vad som väntar oss
Kreta om drygt två veckor.


Fantastiskt god mat! Meze (grekernas svar på tapas)
är sååå gott och den första Mythosen smakar alltid himmelskt..

En drink eller två kommer nog att "slinka" ner..........

Det är så kul att se våra krukväxter växa som träd
och enorma buskar. Här en alldeles härlig bouganvillea.

Vi brukar alltid åka in till Chania någon dag och äta frukost och se på
soluppgången. Vi trivs bäst innan staden vaknar till liv och njuter av att
strosa nästan själv på gatorna i stämningsfull atmosfär.

En av våra absolut favoritstränder, som alltid är ett
måste, heter Falassarna och ligger längst västerut
på Kreta.













Vår lilla by med de imponerande Lefka Ori fjällen i bakgrunden













Poolen på hotellet är favoriten hos både stora och små.













En annan favorit på Kreta är Elafonissi, med sin fantastiska lagun .

Vi gläder oss jättemycket och ser fram mot två sköna veckor med allt det fantastiska ön har att erbjuda.

Snart..............

Klem!

13 kommentarer:

Stina sa...

Nämen, jag vill följa med.
Jag vill...

Kramis

Nygammalt sa...

Imorgon tänkte jag försöka öppna upp låset till skolan. Men då kanske du har smitit iväg redan?

Vad härligt ni kommer att ha det!
Nu är precis rätta tiden...när det är trist och mörkt här hemma. Har varit i Grekland flera ggr men en gång på Kreta. Då bodde vi i Rethymnon men åkte över till bla Chania över dagen. Har läst att det ska vara jättefint på sydvästra delen av ön.
Mycket härliga bilder visar du, nästan orättvist mot oss andra ;)
Ha nu en riktigt härlig resa och vila upp dig ordentligt. Kram kram!

NICOLINAS BONING sa...

Men vilka sköna bilder... jag vill också följa med!
Hoppas att ni kommer att ha det lika bra som ni brukar, så att du kan visa oss fler vackra bilder;-)
Kram/birgitta

På min gatan i stan sa...

Men va härligt! Precis lagom nu ju, när det är tråk-väder! :-) Ha det så gött!!!

KRAM!

Interiørhuset sa...

åh...det ser herlig ut...skulle gjerne ha tatt meg en tur dit selv=)

Anonym sa...

Ja, Kreta är så himla fint. Jag har ä luffat runt i Grekland. Mycket vackra öar.
Ha det nu bara så jätte skönt och ta många fina kort som du kan visa och göra oss andra avundsjuka.
Klem Bodil.

Birgittas minnen sa...

Vad mycket härligt ni har att se fram emot. Jag har varit på Kreta flera gånger och det finns alltid nåt nytt att upptäcka. Härliga bilder och kul att se nya. Lite avundsjuk, jag? Tack för tips om fotografering, ska pröva det nästa gång. Är det ok att jag länkar till dej? Kram och ha det så gôrskönt på semestern.

Karin Krut sa...

Hallå där!! Kanske jag kan få plats i resväskan ;) Jag blir JÄTTEAVIS!! Hoppas ni får en underbar resa. Efter den här sommaren kan man behöva det. Jag ska spara min lite längre fram i höst när man håller på att dåna av mörkret.
Kram Karin

Ankan sa...

Å, vad härligt! En sak som jag kan längta efter är den grekiska maten, grillspett, tsatsiki...
Den är drinken skulle jag vilja ha som fredagsdrink imorgon kväll!!!
Ser härlig ut! Kram och trevlig resa

Nygammalt sa...

Ja det hade jag faktiskt kunnat veta om jag hade läst lite bättre ;) bråttomt som man har!
Nu är du välkommen in om du vill.
Kram.

Amoroso sa...

Åh böcker och korsord är ett måste i solstolen.. :-) Hoppas ni får det riktigt, riktigt underbart!

Signe sa...

Åh va härligt det ser ut! Lyllos dig! ..och va god maten ser ut, nu blir jag hungrig! Förstår att du längtar till resan! :)

Små Gleder sa...

Så heldig du er!! Pleier vanligvis å ta (minst) en tur til Hellas i løpet av året, men i år ble det dessverre ikke slik. Til neste år er det ingen vei utenom, hehe.
Har ikke vært på Kreta enda, men ble absolutt fristet til å reise dit av de fine bildene dine :-)