fredag 7. september 2007

Vad glad jag blev.........


.......när jag hittade Vakre hjem og interiør i postlådan i går.
Efter att troget köpt lösnummer, i stort sett sedan
tidningen började ges ut, har jag äntligen "fått ut fingern"
och börjat prenumerera.
Det var hög "kosefaktor" i går kväll, brasa i öppna spisen,
ett gott glas rött och härliga sidor i en inpirerande tidning.
En vanlig torsdag kan inte avslutas på ett mysigare sätt.

Gjorde lite ljuspyssel i går kväll också, men hade inte helt ro i kroppen
när jag visste att Vakre hjem...låg och väntade på mig.

I dag ska jag hämta garderobskåp som jag köpt på Finn.no.
Gjorde mitt första besök där i går, vad kul det var....blev helt "hekta"......
Har suttit och tittat på möbler och saker hela morgonen i dag också.
Det var definitivt en positiv bekantskap!

Jag ser fram emot att få lite ordning och en garderob till våra kläder.
Vår "walk in closet" gjorde vi om till gästrum till kusinen som bodde hos oss i sommar.
Efter det blev det omgjort till mitt pysselrum.
Har levt med provisorisk klädförvaring i tvättstugan sedan slutet av maj nu.
Visst var det lyx med en walk in.....men det är så praktiskt att ha ett litet rum
där jag kan förvara mina hobbysaker, symaskin m.m och slippa ta bort efter mig
varje gång jag pysslat med något.............

Det blir klädorganisering för hela slanten i helgen. Har inte haft på mig bikinin på hela sommaren så har jag tur kanske jag hittar den innan vi ska åka.......


Vi ska ha goda vänner på middag lördag kväll och det ska bli jättetrevligt,
men ibland är det helt stopp på inspirationsfronten när det gäller matlagning.
Är det någon som har ett middagstips, så mottages det tacksamt.

Har ni några trevliga planer för helgen?
Klem!

13 kommentarer:

Signe sa...

Va mysigt det ser ut!..härligt med ny tidning! Om du lämnar e-postadressen till mig så kan jag maila över ett gott recept till dig! Kram :)

Elaine sa...

Jättegärna!
Du kan maila mig på
elaineh@frisurf.no
Tack snälla Signe!
Klem

Stina sa...

Det är ju så härligt att få ordning på saker. Vackra bilder. Kramis

Lina sa...

Oh jag måste också få fingrarna loss nu och börja prenumerera!!

NICOLINAS BONING sa...

Jag ska köpa tidningen så att jag har något att titta i när vi åker ner till svärfar på västkusten.
10 timmar i bil...pust... men senare i veckan ska jag åka över till Danmark och leta reda på butiken "Honning og Flora":-)
Kram/Birgitta

ChatrinesLiving sa...

Heisann! Er første gangen inn på din blogg, kjempekoselig blogg! Flotte bilder:) Jeg pleier også å gå å vente på nye blader.. Er litt misunnelig på den syden-turen, det skal bli deilig tenker jeg, nå som det er kaldt og høstlig.
Tusen takk for titten i din blogg, kommer snart igjen:)
Hilsen Chatrine

Mallan sa...

Skönt att få ordning på kläderna igen. Och ett pysselrum vill man ju ha!
Hoppas ni får det trevligt ikväll! Själv blir det en lugn helg med ett marknadsbesök under lördagen och ett middagsbesök hos mor på söndagen!
Kram Malena

Nygammalt sa...

Vilken härlig torsdag du har haft! Har faktiskt varit på jakt efter den tidningen men den har inte varit så lätt att ta tag på. Orkar ju inte besöka hela stan heller, så jag gör ett försök på Arlanda nästa vecka istället.
Hoppas middagen blir trevlig imorgon.

Ett tips på supergod maträtt är kyckling/fläskfilé med bl. a philadelfiaost, solrostorkade tomater instoppat i filéerna. Sedan virar man baconskivor runt och steker dessa i ugnen. Servera med ris, pasta, potatis eller vad man nu önskar.

Kram

Helene-Årets gleder sa...

jippi...ser at du ocså har fått "Vackra hem och interiør"!
Man får jo inte gjort andra saker då *skrattar*

Jättamysiga saker du viser på bloggen din.Jag tittar innom flera gonger i helgen.

Ha det så bra.

Kramar Helene

Linneagården sa...

Vad duktiig du är som övervintrar din pellisar, det orkar inte jag!! Jag ser att det är många som läser vakre hem, måste nog pröva den. Jag mailar ett jättelätt/gott & bra recept till dig nu.
*kram* /madelene

Karin Krut sa...

Jag har inte fått fingret ur än. Jag köper fortfarande lösnummer och just nu kan det inte bli måndag fort nog. Väntar och längtar till nästa nummer :D
Kram Karin

Små Gleder sa...

Må nok vente til mandag jeg.*sukk* Får vel bare få ut fingeren og skaffe meg abonnement jeg også. :-)

Ønsker deg en god søndag!
Klem:-)

Hem och Lycka sa...

Å vad mycket fint du fixar till! Nu har jag också börjat prenumerera på VH!