torsdag 8. november 2007

En grå torsdagsmorgon.........


...är det skönt att tända ljus och mysa lite extra innan man måste ta fatt i dagens göromål.
De sista rosorna från buketten jag köpte för en vecka sedan, ligger i en gammal pressglas skål på fot som vi fått efter makens mormor. Yngsta dottern ska ha stort prosjekt om Spanien och vimsar runt och försöker samla allt som hon ska ha med sig.

Som regel har vi så olika tider så frukosten äts i omgångar. I dag har äldsta dottern försovit sig....pojkvännen är på besök...kanske inte så konstigt.........så här går det undan. De tar en rask frukost innan det är dags att rusa. Maken har redan åkt, han tar ett tidigt pendeltåg in till jobbet i Oslo centrum. Så är det yngsta virrhönan som jag måste påminna om att komma ihåg att äta fukost. Det är såååå mycket viktigare med 3.e klädbytet, en extra omgång med foundation eller lite morgonskvaller på telefonen.

Till sist är alla ute av huset och roen sänker sig. Jag sätter på en riktigt smörig cd med Dean Martin (min musiksmak ni vet.....) brygger en härlig kopp med kanelte och sjunker ned för att i lugn och ro njuta av min frukost. Dagens härligaste stund.............

Sen är det åter till verkligheten. Huset står på huvudet efter renoveringen av dotterns rum, tvätten hopar sig och förkylningen...jo då ...när jag känner efter så finns den där i kroppen......

Nu sk jag kosa mig i tvättstugan...jag tar med Dean Martin som sällskap tror jag..........
Ha en underbar torsdag!
Klem!

10 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Det gjør ingenting med en grå morgen, med så vakre bilder! Virkelig stemmningsfull! Å du har det jo bare så koselig hos deg!!
Ønsker deg en super dag!
Klem:)

Nina sa...

mina barn har precis gått iväg till skolbussen och jag ska svepa en kopp java och susa iväg till jobbet ! Hoppas du får en toppenhelg med eller utan Dean Martin ;=D

Karin Krut sa...

Med Dean Martin kan man nog ha riktigt mysigt i tvättstugan ;) Jag brukar lyssna på Rod Stewart´s skiva som heter "As time goes by" The great american song book. Den blir man så där skönt avslappnad av :) Mattias har också gått till skolan och då passar jag på att få en dos bloggande :) Vilka stämningsfulla vackra bilder du visar.
Ha en skön dag
Kram Karin

Stina sa...

Ja, det ska vara mycket ljus och fina lyktor. Det har ju du.:-) Kram

Birgittas minnen sa...

Visst är det skönt med egna stunder och i sällskap med Dean Martin, gärna "That´s amore" är det väl riktigt härligt. Även i tvättstugan.Fina bilder på rosorna och allt glas. Kram och ha det gott.

NICOLINAS BONING sa...

Kosa dig i tvättstugan...skratt...med Dean Martin...jo jag tackar jag;-)
WOW,vilket snyggt rum dottern har fått!
Jag tycker att det inte alls behövdes tas bort någon panel,det blev ju så bra med den kvar!
Ha en skön helg/Birgtta

Ankan sa...

Fördelen med de här gråa mörka dagarna är ju att få tända ljus och göra lite extra mysigt:) Vad fint ni har gjort i dotterns sovrum! /Ankan

Mita`s hjørne sa...

Så koselig det er hos deg så tidlig på morgenen...

Ha en koselig helg...

Eva Agnes sa...

Mysigt med alla ljus och Dean Martin.
Jag tycker det är så roligt att din mamma samlat på så gamla lucior. Tänk att en till Sverige har kort på Gerd Larsson.
Fantastiskt.
Kan inte du vis din mammas kort??
Skulle vara så roligt att se.
Kanelte!! Det älskar jag också.
Svårt att få tag på här förstås.
Jag måste ta mig till Halmstad och dit åker jag inte varje dag.
Kramar Eva Agnes

Amoroso sa...

Te i kanna var längesedan, men det låter oerhört mysigt.. Precis så borde man börja varje morgon. Vilka härliga asietter du har på bordet, verkligen fina!