fredag 2. november 2007

Julen på Ikea.....


...var något av det styggaste jag sett på länge. Jag och väninnan hade sett fram mot att ta en förhandstitt på julsakerna men blev riktigt besvikna. Det var i stort sett ingenting som var fint,
tyckte vi..........köpte bara stearinljus............. Turen gick vidare till Plantasjen där jag inhandlade tjugo fantastiskt flotta röda rosor som får lysa upp hemma hos oss i helgen.

Fortfarande lite sugna på shopping åkte vi till Skeidar. Där hittade jag en större ljuslykta i fattigmanssilver som fick följa med hem. Köpte också en adventsstjärna i vitt och silver till vardagsrumsfönstret. På hemväg tittade vi in i butiken Himmelrommet. Där var det så mycket fint att jag blev alldeles snurrig. Beklagligtvis var plånboken tom men nu vet jag vad jag ska önska i födelsedagspresent......pengar och en tur till Himmelrommet.............

När jag kom hem hittade jag Vakre Hjem & Interiør i postlådan, dagen var fulländad.

Nu ska jag hoppa i målarkläderna och börja greja i dotterns rum. Förhoppningsvis kommer det före och efter bilder på söndag.

Trevlig helg! Klem!


7 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Uffda... ikea pleier jo å ha så mye spennende. Men du har fått kjøpt deg noen nydelig roser da!
Halloween bildene dine var rå-tøffe!
Og lille pusekatten bare helt SKJØNN!
Ønsker deg en flott helg!
Klem:)

NICOLINAS BONING sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som är lite besviken på IKEA-julen...fniss...jag kom också hem med en kasse ljus;o)
Vad mysigt det ser ut med Hallowen hemma hos er...blev det något godis kvar...fniss...
Kramar/Birgitta

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Elaine :)

Takk for alle de søte kommentarene dine ! Du er så snill.

Jeg har Ikke Ikea i nærheten så har ikke sett , men var jo ikke mye fint i katalogen heller denne gangen !

Sååååå fin julestjerne fra Skeidar ,hmmmmm , vil ha *knis*

Håper du koser deg med VHI- klem og god søndag!

Små Gleder sa...

Enig med deg der.. Var innom Ikea her forleden for å se på juleutstillingene, men kjøpte ingenting. Fryktelig mye som blinket(?) og i noen grelle farger.

Nydelige roser du fant på Plantasjen, og julestjernen fra Skeidar var lekker! :-)

Ha en fin søndag!
Klem:-)

Birgittas minnen sa...

Tråkigt att IKEA var så trist, men dina rosor var desto vackrare. Blir spännande att se hur dina målarprojekt ser ut sedan. Kram och ha en bra vecka.

Designe sa...

hihihi...va skönt då att jag inte varit på Ikea än och julshoppat..kanske inte är nåt för mig heller?!..det lär ju i alla fall vara slut när jag väl kommer dit!..vilka vackra blommor! :)

Hem och Lycka sa...

Jag gillade inte heller Ikeas julsaker.. Men Vakre Hjem gillar jag! kram!