fredag 30. november 2007

Vad är väl en bal på slottet.......


.....eller på högstadiet........... Tre fjärdedelar av familen är på festligheter i kväll. Har just sänt i väg 15 åringen på Julbal ( det var svårare än jag trodde att göra en håruppsättning, men hon blev nöjd.....), maken är på julbord med jobbet och 17 åringen på födelsedagsparty. Själv har jag köpt mig lite "onyttigheter" och ska sjunka ner i soffan och se någonting riktigt "juligt" tror jag.

Har gjort adventsfint i huset i dag, plockat fram adventsstjärnor och stakar........Köpte en ljusslinga på Kremmerhuset, som jag la under en glaskupa med lite grön mossa. Det blev riktigt stämningsfullt.

Hittade också de här söta änglavingarna för 10 kr. styck. Tror jag ska köpa flera och använda till att dekorera paket med.

Har mer och mer anammat den "vita stilen", men till jul känner jag att rött är färgen som gäller. Provade med bara vitt men det blev så kallt och inte alls mysigt.......Så i dag inhandlade jag blommor och gjorde julgrupper, härligt röda julstjärnor hyacinter och mini cypresser. Köpte också en röd stjärna till fönstret. Till advent lägger jag alltid clementiner och nötter i skålar och plockar fram julservisen. I morgon ska vi sätta ljus i adventsgranarna, jag har tre utanför dörren och en på verandan. Då ska jag också sätta upp grangirlangen med ljus, runt ytterdörren och göra en krans.

I morgon börjar julkalendern, vi har som tradition att se den på morgonen medan vi äter frukost, innan skola och jobb. Fast vi har stora barn tycker alla det är mysigt och man får lite extra julstämning. Hoppas det är en bra kalender i år, såg i varje fall riktigt julig ut på reklamen.

Nej, nu har jag bestämt mig, det blir filmen "The Holiday" i kväll. Jude Law är så söt, han får hålla mig sällskap tills älsklingen kommer hem.

Ha en fin helg!
Klem!

7 kommentarer:

Jorunn sa...

Datteren ble kjempefin på håret! Og så fint du har ordnet til advent! Veldig veldig koselig! Nå håper jeg du storkoser deg i sofaen med The Holiday! Den filmen er så søt, skikkelig jentefilm!
Ha en herlig adventshelg Elaine!
Klemmer fra Jorunn

Mita`s hjørne sa...

Er jo koselig med en "hjemmealenekveld" også, krype opp i soffaen og se akurat hva men vil på tv...
Semningsfulle bilder fra deg...

Ha en koselig kveld og helg...

ChatrinesLiving sa...

Så fint du har pyntet!:) Virkelig koselig! Datteren ble jo så fin på håret!! Så flink du er:)
Hos meg holder jeg på å finne fram alle lysene:) Skal bli fint!
Ønsker deg en kjempefin adventshelg. Kos deg masse!
Klem fra chatrine:)

Klarafina sa...

Ljusslingan under kupan blev jättefin! Dotterns hår är en prinsessa värdig.

Små Gleder sa...

Stemningsfulle bilder! Enig med deg i at i julen må det være innslag av rødt. Synes du har pyntet så fint til advent!
Håret til datteren din var nydelig. Skulle tro hun kom rett fra frisøren!

Ha en fin helg:-)
Klem.

Karin Krut sa...

Din dotter blev jättefin i håret och vilken mysig kväll du fick med Jude Law... mmm han kan få komma hem till mig vilken kväll som helst ;) Det ser jättemysigt ut med alla julpynt. Visst är det fint med lite rött, annars blir det inte riktigt jul :)
Ha en skön adventkväll
Kram Karin

Ninis74 sa...

Söta änglavingar du hittat... =)
Trevlig blogg.. jag återkommer!
=)