søndag 4. november 2007

Före och efter


Vårt hus är, som jag berättat i ett tidigare inlägg, furuälskarnas paradis. Äldsta dottern har önskat nytt rum i födelsedagspresent och i helgen gjorde vi slag i planerna. Här kommer några före och efterbilder under jobbets gång.........

Rummet har haft två sovalkover under snedtaket. Det är panel på kors och tvärs i hela rummet och jag preciserar att det är inte vi som är upphovsmän till denna fantastiska inredning.........Man blir lite hemmablind, först nu ser jag verkligen hur hemskt rummet egentligen har varit............

Så långt har vi målat och målat.....köpmandisken har också blivit vit och ska få nya knoppar. Egentligen skulle vi ha tagit bort all panel och gjort om rummet totalt, men då hade det blivit en mycket större operation och det har vi inte möjlighet till nu.

Tänk så stor skillnad lite färg kan göra!! Nu ska vi rensa i grejor, köpa nya gardiner och kuddar och inreda (Ja, jag säger vi, för jag hoppas få vara med på ett hörn. Det är ju sååå kul att fixa och dona)

Dottern är i alla fall strålande förnöjd och gläder sig till att visa upp sitt nya rum på födelsedagsfesten hon ska ha.
Ska ta en sista omgång med färg på bordet och så är vi snart klara. Kommer tillbaka med fler bilder när vi fått in alla saker och lagt sista handen på verket.

Klem!

12 kommentarer:

elin1976 sa...

Her ser jeg at mannen min nok ville ha likt seg. Han elsker slikt "furuhelvete" ha ha. Han har blitt bedre med årene men tidligere skulle man ikke male furuen for den var jo sååååååå fin. NOOOOOOT! Så er det kun to rom igjen i huset som er furu og de blir snart hvite dem med. ha ha.
Rommet blie veldig fint og lyst. Det er jo et helt nytt rom som dere har "tryllet" frem. Kan man få se helt ferdig resultat? Ha en fin mandag. Klem fra Elin:O)

På min gatan i stan sa...

Åhhh...va FINT!!! Lite (eller mkt!) vit färg gör ju underverk!!! :-)

Ha en härlig måndag!!!

Kram !

Lina sa...

Tjusigt! Vårt hus är också fullt av furu... Men jag börjar bearbeta det så smått. Köket har fått sig en omgång och snart skall nog ovanvåningen få sig lite nya kläder.... Och trappan... Skall bara övertala sambon också....

ChatrinesLiving sa...

Så fint det ble! Jeg liker det hvite:) Er rimelig lei furu, det har vært i alle hus jeg har bodd i, bortsett fra det nye jeg bor i nå:)
Datteren din blir nok veldig fornøyd i det "nye" rommet sitt:)
Ha en fin kveld!
Klem:)

Designe sa...

Oj, vilken skillnad!..Superfint!..och va sängen gör sig bra nu mot det vita! Kram :)

Karin Krut sa...

Tänk så mycket lite vit färg kan göra! Det blir kanonfint!! Panelen kommer fram på ett helt annat sätt också plus att ljuset helt plötsligt reflekteras i stället för att försvinna in i träpanelen :)
Det ska bli jättespännande att se när det blir klart
Ha en skön vecka
Kram Karin

Nina sa...

underbar förändring - vi har furutak hemma - och det MÅSTE bli vitt ! rummet får ju en annan rymd.
Hit kommer jag på besök igen - hoppas det är ok om jag länkar till dig !?

Eva Agnes sa...

Förstår att dottern är nöjd. Vitt gör susen. Det är inte klokt.
Ska bli spännande att se hur ni inreder.
Kramar Eva Agnes

Nygammalt sa...

Vilken skillnad! Och jag känner igen mig i det där att man lätt blir hemmablind.

Läste ditt inlägg nedan också om Ikea, vad besviken jag blir. Har ju tänkt åka ut dit snart, och förra året fanns det så mycket fint...trist!
Kram.

Svenska inredningsbloggar sa...

Ja, jag säger då det...Vilken skillnad! Superfint.:-)

Stina sa...

Haha...det blev lite fel...


Inredningsbloggar var jag...Hemma på Landet / Stina

Hem och Lycka sa...

Tänk vad lite färg kan göra, blev ju superfint! kram