onsdag 14. november 2007

Här i huset.....


........är november och december de månader då vi har mest att göra på jobbet. Det är förberedelser till olika konserter och uppträdanden, julshow, lucia, julavslutningar och fullt ös.
Det innebär att dagarna fylls med sång och musik, julens visor i alla tonarter och varianter. Faran är att man blir lite arbetsskadad och tröttnar på julsångerna. Försöker att förnya mig och inte använda de samma sångerna varje år, men det är inte så lätt att hitta nya bra jullåtar. Så är det, det här med tradition också, vad vore julen utan White Christmas, Stilla natt och O helga natt............
Hade i alla fall tid till en liten shoppingrunda häromdagen och hittade ett Hemtex som hade ombyggnadsrea!!!!! 70% jippi!!!! Är som så många andra av er, sååå svag för fattigmassilver. Hittade ett par ljusstakar som fick följa med hem. (de längst fram) De var ganska nätta, vilket jag gillar. Jag tycker inte om för stora "bulliga" ljusstakar.
Så köpte jag de här.....

krokarna, två stycken för en billig peng. Vet inte vad jag ska ha de till, eller hänga dem ännu, men det ska jag nog hitta på...........

Är det någon som har ett spännande recept på mat, dottern fyller 17 på fredag och ska ha fest. Det blir 16 hungrig tonåringar till bords och jag vet inte riktig vad vi ska hitta på. Hon ville ha pizza, men det är så svårt att steka och hålla så mycket pizza varm.......
Har ni förslag på något lättlagat som gärna kan förberedas, kanske gryträtt?????

Klem!

7 kommentarer:

Nygammalt sa...

70% är ju heeelt överkomligt! ;) Fina ljusstakar!
Tyvärr kan jag inte komma med något bra förslag på gryta, är inte så duktig på det.
Kram & god kväll.

Karin Krut sa...

Vilka vackra ljusstakar :) Kroken kan du använda att hänga en lykta i kanske ;) 70% rea sånt gillar vi.. nästan gratis :)
Ha en skön fredag
Kram Karin

Anonym sa...

Hej vännen!
Det var ju ett tag sen jag var här inne. Med småbarn hinner man inte så mycket som man vill.
Vad fint din dotters rum blev.
Jag har skrivit av scones receptet och ska bjuda gubben på det till frukost på lördag.
Vad fina saker du inhandlat.
Tänkte bara säga att du kommer att gilla ett litet repotage jag ska göra. Gillar du filmen sound of music?
Recept, tänker förtvivlat, jag kommer bara på lasange. Jag är ingen vidare hjälp.
Ha nu en underbar helg!
Kram Bodil.

Mallan sa...

Såå fina ljusstakar!
O bra pris!

Mat, ja... kanske kunde du bjuda på en tacolasagne...
Enkelt att göra och smakar underbart!

Gör två "röror"
Röra 1:
1 litet pkt keso
2-3 dl riven ost
1-2 ägg

Röra 2:
500 g brynt köttfärs
1 påse tacokrydda
1-2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater

6 tortillabröd

Varva rörorna med brödet. Börja och avsluta med bröd, sedan lite riven ost på "toppen".
200 grader, ca 10 min.
Smaklig måltid!
Kram Malena

Designe sa...

Vilket roligt jobb du verkar ha!!!..synd bara om du lessnar på julmusiken!..
Vilka superfina ljusstakar!..och många! Vilket fynd!
Kram :)

NICOLINAS BONING sa...

Vackra stakar...och krokar kan man aldrig få för många av;-)
Man måste passa på när det är superrea!!!
Kram/Birgitta

Jorunn sa...

Jeg elsker lysestaker i fattigmannssølv og hadde sikkert gått bananas om jeg hadde kommet over et 70% salg :)

Jeg prøvde en ny oppskrift her om dagen, hot kyllingsuppe. Den var veldig enkel å lage og smaker supergodt. Jeg fant oppskriften her http://www.tine.no/page?id=28&key=7974&cat=673
Server med hvitløksbrød! Det er kjempegodt!!
Lykke til!!