mandag 24. mars 2008

För ett år sedan.......

....renoverade vi vardagsrummet i påsken. Tänkte visa några före och efterbilder. Vårt vardagsrum hade inretts av de förra ägarna och ja, bilderna talar väl för sig själva? Det är ett under att jag stod ut, tänker jag nu när jag ser hur hemskt det var..........Gult och rött i äkta åttiotalsstil med en bård pent och pyntligt på mitten..........usch!!!!!!

Vårt hus är inte så stort och vi har bara kök, vardagsrum och yngsta dotterns rum på första våningen. Det var inte lätt att ha någonstans att göra av alla saker........vi stoppade hela verandan full och så fick vi jobba oss runt möbler och saker som inte kunde stå ute.
När jag ser på bilderna är det totalkaos!!!!!!...................fniss.....................

Vi målade väggarna i en färg som heter Lys Toscana, en färg som vi är jättenöjda med. Bryter av
mot det äggvita på möbler och lister och ger en varm fin stämning i rummet. Det var bara sååååå skönt att få måla över all furu!!!!!!

Efterbilderna är tagna i höstas, innan vi skulle åka till Kreta. Har lagt fram min stråhatt ser jag, så jag inte skulle glömma den.......... Vi la in ekparkett, målade furumöblerna och köpte nya lädersoffor. Blev jättenöjd med resultatet. Det var som att komma in i himmelriket de första dagarna efter att vi fick bort det hemska röda och gula på väggen...........

Nu ska jag på planeringsdag i kulturskolan. Har fått i uppgift att inleda mötet med en allsång och i dag tror jag vi ska ta "Kom Sommarvijnn"av Tove Knutsen och Arvid Hansen. Vi behöver lite fläkt av sommar i dag, det har snöat två decimeter i natt och snöar fortfarande.......

Klem!

10 kommentarer:

Eva Agnes sa...

En skön förvandling av vardagsrummet.
Påsken är över och vi har fått massor med snö och iskyla.
Ha en bra vecka Eleine.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
På min gatan i stan sa...

Vad härligt med vitt! Jag är också trött på all furu. Väldigt fint blev det!

Kram!

Randi sa...

Dere fikk jo ett helt nytt rom jo!!fargen har alt å si på hvordan rommet blir.

Vi skal også til Kreat i sommer...til Platanias...Villa Platanias. Gleder oss masse.

Ha en fin dag

Randi

Mita`s hjørne sa...

Jammen ble det flott hos dere... hadde rødt og gult her også for mange malings-spann siden...
KRETA...drømmer meg helt bort jeg, har vært der noen ganger ja - Hersonisos, Agia Marina, Retymnon x2, Platanias x4... Neste sommer drar vi ned igjen... gleder meg allerde jeg...
Det minidrivhuset ditt ble kjempeflott...

Ha en koselig kveld og uke...

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Nemenn, ville du virkelig ta vekk det røde og gule??;) Hehe, ja det var noen tider det...ikke alltid like fint.
Stuen din er jo vakker nå! Fint med det lyse ja! Å stråhatten... jeg drømmer om sommer, sol og varme her jeg sitter i full vinter, med snø som laver ned ustoppelig...
Ha en riktig go natt!
klem fra chatrine:)

My little footprints sa...

Hei!
For en stor forvandling! Jeg måtte le når jeg så hvordan det så ut før! Det var jo en tro kopi av hvordan det så ut her! Det er helt utrolig at man klarer å se bort i fra slike ting når man kjøper et hus! Det er jo mye jobb, ikke minst med bården! Jeg tok en evighet med dampmaskinen for å få vekk den, skulle jo tro de hadde brukte en hel bøtte med lim for å få den opp! Lys Toscana, er akkurat en av de fargene som også jeg har brukt! Jeg har brukt den i yttergangen, i hallen og i trappe og soverromsgangen. Jeg likte denne fargen veldig godt! Så lys og fin, og jeg ser at den gjorde seg vldig godt i stuen din også! Ønsker deg en fortsatt herlig onsdag! Jeg holder på å male en gammel kiste om dagen, og det er skikkelig med jobb, må ha mange strøk maling før det blir bra!
Klemmer fra Beth

Lallis sa...

Nu är jag tebax efter flytt och grejsimojs.
Och min sida finns på samma adress som innan.
http://laila.nolvi.se

KRAM!

NICOLINAS BONING sa...

JÖSSES,vilken skillnad!
Man kan inte tro att det är samma rum...så fräscht och snyggt det blev:-)
Ha en skön helg...med många och långa drömmar om Kreta...fniss...och drinkar mitt på dagen;-)
Kramar/Birgitta

Emelie sa...

Løøø! Faen så styggt vi hadde det før. Må le ass!:P