lørdag 22. mars 2008

KRETA, mitt paradis........


....väntar på oss i år också, för åttonde gången......I dag är längtan extra stor efter en titt i fotoalbumet.
Jag längtar till våra spännande upptäcksfärder över hela ön. På svindlade bergsvägar och djupa dalar. Bilden ovan visar Plakiasbukten. Tips! Är det dåligt väder på nordsidan av ön, hyr bil och åk till sydkusten f.ex. Plakias. De höga fjällen på Kreta stoppar molnen och bara man kommer på andra sidan skiner solen och det är fint.

Jag längtar till grillade lamkotletter och kleftiko på takterassen till Pantheon. Härlig mat och en fantastisk utsikt över hamnen i Agia Galini.

Jag längtar efter att maken överraskar med en drink mitt på blanka förmiddagen
Jag längtar efter den härliga poolen på hotellet. Den är Kretas tredje största, femtio meter lång och bara såååå härlig.

Jag längtar efter fantastiskt smaskiga middagar med våra goda vänner och reskamrater.

Till sist.....JAG LÄNGTAR så otroligt mycket efter havet, det turkosblå, varma och alldeles underbara havet. Bilden är från en av våra favoritstränder. Den heter Falassarna och ligger längst västerut på ön.

Den som väntar på något gott........

Nu ska jag åka in till Oslo och ta en promenad på Bogstadveien, det som inte blev av förra lördagen. Ha en fin påskafton!
Klem!

1 kommentar:

Amoroso sa...

Blir så ressugen när du visar ditt inlägg! Vill ha sol! Men man får väl vara glad över att ha varit påskledig. Slappat. Det är ungefär vad jag har gjort också. Och gått långa härliga promenader!
Hrmm.. klurar på deckare.. Läste själv Där tvivlet gror av Thomas H. Cook för ett tag sedan, gillade den! Annars tycker jag om Mats Ahlstedt. Det finns ju så många kvinnliga deckarförfattarinnor nu men mitt intresse för dem har lite klingat av...För fem- tio år sedan läste jag sjukt mycket deckare men nu blir det inte så mkt!