søndag 23. mars 2008

Hortensia


Min favoritblomma är tulpaner och under säsongen köper jag en bukett nästa varje vecka. Blir liksom inte helg om inte tulpanbuketten står på bordet. Tyvärr är jag inte alls glad i gult och nu till påsk var det nästan bara gula tulpaner man fick tag i. Istället köpte jag en alldeles läcker ljusrosa engelsk pelargon och en krysantemum. I går var vi på blomshopping igen men jag hittade fortarande inget annat än gult......så då blev det en vit hortensia. Hortensia är också en stor favorit, en underbar blomma. Passade så fint i urnan på matbordet.
Påskaftonskvällen tillbringades med äldsta dottern och hennes kille. Yngsta dottern är i Kragerø på hytta till en väninna. Vi kosade oss med Jansson, köttbullar, sill och allt som hör till. Så ville tre fjärdedelar av gänget se skräckfilm vilket resulterade i att jag satt ensam i köket och såg på min favorit: CSI.
Nu ropar maken att det är frukost..................
Ha det så bra idag!
Klem!

10 kommentarer:

Klarafina sa...

Hej!
God fortsättning på påsken till dig också!
Vad härligt det ser ut med sommarbilder från Kreta. Vi har inte bestämt vart vi skall på semestern än. Brukar byta hus med nån familj kolla http://www.intervac.com/ Ofta är det slumpen som bestämmer vart vi hamnar. Spännande och inte alls så "skummelt" som många tror.

Kathys Home sa...

Hejsan! Hoppas du haft en trevlig påskhelg, det verkar som så...Själv hade jag faktiskt tänkt mig en tur till Charlottenberg under påsken, men kusin skulle jobba på Helsetun hela helgen i Norge..*ler* Så det får bli till nästa långhelg istället. Vilka härliga bilder från Kreta du visar...ja där skulle jag bra hellre vilja vara idag...//kram kat

krinkelkroken sa...

Heisann!
Så herlig med friske blomster, hortensia er en vakker blomst, så lekker urnen var også!!!
Her er det full vinter igjen i dag, snør som bare det!
Nyt de siste påskedagene:)

♥ Pia... sa...

Hej du ..överlevt påsk hitintills:)..jag sitter och njuter av stillheten efter helgens fart och fläkt(firat Isak, ena barnbarnets femårsdag här hemma hos oss:) alla i vår släkt på Isaks pappas sida alltså..mammans sida firar han med i morgon..så är det när man går skilda vägar:(..så det är luuugnt och stilla...bara Selma som ligger och snusar vid mina fötter...voffar till ibland ..drömmer väl om nåt gott att äta..blogga gör jag alltså lite .. gubben ser på hockey..fbk och jag är inte intresserad...Kreta ..mmmm sicken dröm..dit skulle jag gärna åka..har varit i greklnad 1 gång bara..på Poros...suck...det var såå härligt..fick en riktig flashback av dina bilder...ha en gooo fortsättning...PIA

Designe sa...

Hortensia är en favorit hos mig oxå! Har sett minivarianter av den i en butik här och blivit sugen på att köpa!..skulle gärna ha en engelsk pelargon med. Man längtar efter blommande växter nu! Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Just köpt 2 till köket...de är ju såååå vackra ju...som bollar!!!!

Hopas påsken varit fin!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Anonym sa...

Hejsan Svejsan!
tack för dina gulliga ord om min Matilda.
Du har bra blomsmak. Tulpaner är vackra men så är också hortensia.

Vad sköna bilder från Kreta.
När jag hade varit volentär i Israel ö luffade jag runt lite i Grekland. Kreta är vackert.

Ha en fin vecka.
Kram Bodil.

Nygammalt sa...

Vacker bild. Håller med dig om snittblommor, ska skärpa mig på det och unna mig själv det. Men det gäller att man hinner vara hemma och njuta av dem också ;)

Härliga bilder du visar från Kreta. Har själv varit i Rethymnon men bilat lite runt. Har hört talas om att det ska vara väldigt fina badstränder på den sydvästra sidan, kommer dock inte ihåg vad det heter.

Hoppas du får en skön sista dag på Påsken.

Kram!

(Jo, mamma blev väldigt avundsjuk när hon läste om Janssons frestelse)

Vardagstugg sa...

trevlig fortsättning!
jag har nog själv snöat in lite på tulpaner så jag tror jag ska börja kika runt efter andra blommor! Dina var jättefina!
Annelie

Randi sa...

Å ja Hortensiaen er bare skjønn. Ha en jeg også, men den er litt vanskelig og holde fin syns jeg. Får bare håpe jeg klarer det til det blir varmt i været å jeg kan sette den ute.

Ha en fin kveld/natt