mandag 14. april 2008

Bättre sent........

Nu har jag äntligen fått ordnat med pelargonierna. Hoppas de blir lika fina i år som vanligt, man vet ju aldrig................ Här kommer några pelargonbilder från i fjol.

I helgen har vi röjt i "rotrummet" Det tog två dagar, tre lass till soptippen och mycken möda och stort besvär. Rummet var från början tänkt som makens domäner för verktyg, målarburkar och snickarsaker, men med åren har det bara samlats på sig mer och mer rot....... Jag har så svårt att göra mig av med saker. Jag har t.ex. sparat alla gratulationskort de sista 25 åren, alla skolböcker, pärmar och åter pärmar med allt från musikhistoria till skönhetstips, gamla vykort,
men nu är det BORTA!!!! Skönt!

Nu ska jag käka lunch. Har varit och tränat kondition och bodypump, och kroppen skriker efter lite energi. Det är så tungt att komma tillbaka i form efter mitt uppehåll (bråck och operation) men skam den som ger sig. Man mår oändligt mycket bättre både fysiskt och psykiskt av att träna. Så tjejer (killar) hoppa i träningskläderna...............

Ha en skön början på den nya veckan!
Klem!

5 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vilka pelargoner!! Hoppas dom blommar och står i i sommar också. Mina hade gått hädan, åtminstone hälften av dom. Dte är jag själv som misshandlat dom i vinter så jag kan inte skylla på nån annan *s*.
Vad roligt att det inte bara är vi som har ett sånt rum i källaren. Vi ska försöka ta tag i det nu framöver. Där finns allt mellan himmel och jord. Behöver man verkligen spara på allt?!?!
Hoppas du har en bra måndag.
KRam Elzie

Brocante sa...

Du må ha virkelig grønne fingre. Så flotte pelagoner tror jeg aldri at jeg har sett. De er jo helt fantastisk flotte.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Her var det jammen flott, så masse blomster - jeg blir målløs... så nydelig er det...
Håper bare vi får en flott sommer i år... det hadde vi virkelig fortjent...

Ha en koselig kveld og uke...

Randi sa...

Dette var jo drømme hagen!! hvordan får du de til så store og vakre?

Det er alltid deilig å få bort rot og skrot. None ganer må man ta seg selv i nakke og kaste ting man egentlig har lyst til og gjemme på. Jeg har selv hatt en runde nå, det gjør utrolig godt etterpå da..:))

Ønsker deg en fin dag.
Klem

Kathys Home sa...

Å vilka fina bilder du visar, det där ljuset är helt underbart..Idag är det ju faktiskt väldigt ljust å fint ute..så snart kanske det stannar kvar också. Jadu, träning är en bristvara hos mig, måste nog ta tag i det också...suck..fast det är ju så kul när man väl kommer igång jag vet ju det. Gud vad skönt det måste kännas att få bli av med skroten :) Ha det bra//kat