lørdag 19. april 2008

Varning!!!!!! till alla er.........

........som gillar den vita stilen!!!!!! Här har det inhandlats ett styck...... svart.....skinnsoffa. Kan knappt tro det själv. Men som ni ser har jag en kattkille som älskar att slå sig ner i soffan, i tv rummet. Har funderat fram och tillbaka på om det är riktigt av oss att köpa en tygsoffa som riskerar att bli "klorebrett" och alltid kommer vara full med katthår.

Så det blev en helomvändning!!!!!!
Här har Sitar intagit den nya soffan med stor självklarhet. Jag måste säga att det känns skönt att veta att jag bara kan torka av den och så är den fin.

Soffan har lite stuk av femtio/sextiotalet och därmed så går min hjärna igång. Eftersom det är ett rum där det ses på tv och film kommer utsmyckningen att gå i den stilen. Ska skaffa gamla filmplakater av några klassiker, pynta med lite moviestars och rota fram mina femtiotals prylar ur källaren. Jo då det finns mycket i min källare.........fniss..........

Några Debbie Reynolds bilder som kommer att pryda sin plats. Men det ska bara vara bilder av "gamla film kassiker". Hade resten av familen fått välja, kunde det helt säkert komma upp plakater av "Alien" eller "Wrong Turn" på väggen.

Ska byta ut borden mot något mer tidsriktigt. Ser för mig ett teakbord med härliga rundade former. Var tvungen att leta upp en 50 tals grej, ser ni korgen på bordet, ett loppisfynd som kommer att bli så fin att ha frukt i (nyttigt tv godis......)

Mattan är en grå lurvig sak som nästan påminner om fårskinn. Köpte den på en mattaffär som skulle flytta och hade mycket rimliga priser. Tror den ska gå bra in i stilen. Ja det är mycket kvar att pyssla med innan det blir färdigt, men släkten därhemma som är nyfikna på hur jag har det, har ni fått en liten smygtitt............

Ha en skön söndag!
Klem!

Ingen kommentarer: