torsdag 17. april 2008

Helgen är här ........

....och i dag ska jag hämta ny soffa till tv rummet. Ja det blev inte det jag hade tänkt från början!!!! Ska berätta mer om det i morgon..............

Det är så skönt att kliva upp till nystädat hus på fredagsmorgonen. Jag försöker oftast röja över på torsdag så kan man bara njuta av att ha hela helgen fri. Ska bara gå några rundor med tvättmaskinen, den kan man aldrig ta fri från..........suck..........

I dag ska jag också på en liten jeans-shopping med döttrarna. Får försöka förbereda mig mentalt på en tuff runda. Det är inte bara att gå in i en affär och ta ett par jeans, inte.....
Kanske jag måste sticka inom Zans bara för att pigga upp mig lite efteråt........fniss.........


Visar några detaljbilder idag. Kanna, sockerskålen och snipan är loppisfynd som jag fått av mamma. Den fina pelargonen kan jag aldrig få nog av. Den inhandlades för en månad sedan och har blommat konstant sedan dess. Bara det blir varmt nog ska den få komma ut på verandan.

Nej nu får jag hasa mig ner i tvättstugan så man blir färdig med eländet...........
Klem!

2 kommentarer:

Klarafina sa...

Önskar dig en trevlig helg! Njut av dina vackra pelargoner.

Kathys Home sa...

Hejsan, hoppas det gick bra med jeanshopping..det kan inte vara lätt inte med flickor i familjen, genom sig själv känner man andra eller hur var det nu :) Ha det gott //kat