onsdag 30. april 2008

Trevlig Valborg!

En liten titt i mitt köksfönster i dag visar min kopp som jag fått efter mormor. Har omtalat den tidigare på bloggen, men på våren är vitt och blått så uppfriskande. Ni får se bort från makens rot ute.........det är inte uppfriskande...........

......och så här ser det ut i hallfönstret. Lite fattigmanssilver och en blomma jag fick i påskpresent. Hallen är mitt nästa renoveringsprojekt............snart...............

I går var jag en tur på Strømmen storsenter för att köpa en födelsedagspresent och då råkade dessa två tidningar slinka med, Lantliv och Bolig pluss. Åkte hem, fixade en omelett med chorizo, plommontomater, vårlök och parmesan och bara kosade mig med god mat och härlig läsning. Hade det inte varit så tidigt på dagen och med jobb i sikte, skulle det absolut ha smakat med ett litet glas rött.......

Tillsist får ni också en titt på mina pelargoner. De har inte blivit så stora än, men det är liv.......
Går det som jag vill kommer de att se ut så här . Jag brukar acklimatisera dem en stund inne innan de flyttar ut men jag märker att de blir mycket mer hårdföra och kraftiga om de får stå ute så mycket som möjligt. Det tar lite längre tid innan de kommer men blir desto finare.

Jo det var sant, är det någon som har tips om trevliga saker att göra, butiker att besöka i Varbergstrakten? Vi åker dit på en liten hyttetur i helgen och tips mottages tacksamt. Har aldrig varit i Varberg tidigare. Vi håller tummarna för grillväder och ser fram mot en trevlig helg.

Skulle gärna ha firat in våren med en brasa någonstans. I kväll är det precis 25 år sedan jag och maken åkte i väg, letade upp en valborgseld och på tolvslaget förlovade oss. Då var vi 18 år, nyförälskade och ivriga att visa för alla att vi ville vara tillsammans för alltid. Många tyckte kanske att det var i tidigaste laget, men vi har motbevisat det med råge.....fniss.......
Så här 25 år senare ska jag på resturang med en god väninna som har födelsedag och maken ska köra ungdomar och se till att de kommer sig tryggt till och från Valborgsfestligheter men i morgon är det vår dag och då ska vi ha det mysigt.
Ha en trevlig Valborg och första maj!
Klem!

6 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Grattis till jubiléet.
Vilka härliga bildet du visar.
Ha en skön helg
kram Anette

Lallis sa...

Grattis till er dag:)

Jättemysiga och fina bilder!
KRAm LAllis

Randi sa...

Utrolig fine bilder fra din vinduskarm....og for en samling Pelargonier du har..jeg er misunnelig..har ikke en jeg.:)

Ha en trivelig helg

Klem

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Utrolig flotte bilder hos deg, veldig semningsfulle - å den blå koppen var jo bare så skjønn da...
Har aldri hørt om Valborgsmesse jeg, men det er sikkert koselig - hørtes jo slikk ut, og så har dere jo koselige minner fra den også - gratulerer...

Ha en koselig kveld og helg...

Hem och Lycka sa...

Men jösses vilka vackra pelargoner du hade förra året, impad! kram

Nygammalt sa...

Vad mysigt ni har det.
Fina saker har du i fönstret också.
Kram.