fredag 4. april 2008

Cd inspelning och Eda glas

God morgon på er!
Jag är uppe med tuppen i dag också som vanligt. Den bästa tiden är tidigt på morgonen, innan alla andra vaknar.
Dagen i dag, som i går, bjuder på cd inspelning. Kulturskolan firar 45 års jubileum i år och det markerar vi med en cd. I går var det mina äldsta elever i ungdomskøren och vokalgruppen som
spelade in sina sånger. De var så duktiga och det blev en jättebra inspelning. I dag är det de minsta, aspirantkoret som ska spela in sången ."musikk til frokost". Det kommer att bli en lite större utmaning, 25 stycken 7-8 åringar som ska försöka komma i håg att inte prata eller göra ljud under inspelning............annat än sjunga...............

Till sist en bild av mina efterrättsskålar från Eda glasbruk. De är "gröna och sköna" och är en energikick på ett vårbord. Produktionen startades 1835 och omkring sekelskiftet 1900 var glasbruket i Eda ett av Sveriges tre största, med en stor produktion av främst servis- och hushållsglas. I dag öppnar Eda glasmuseum dörrarna för vårsäsongen 2008.

I dag MÅSTE jag få upp mina pelargoner ur källaren. ..........

Ha en skön lördag!
Klem!

4 kommentarer:

Lallis sa...

Wow sicka fina skålar:)
ha en fin helg.
kram Lallis

Randi sa...

Så spennende med cd innspilling. Ja det er så utrolig mange flinke barn som går på musikkskoler rundt om.

De grønne skålene var nydelige.

Ha en finfin søndag

Kathys Home sa...

Jaadu, jag undrar just hur inspelningen gick för er..hahaha kan ju som sagt inte vara så lätt med desse barna...*ler* Det gick säkert jättebra får vi hoppas..Å jag tycker det är så kul att läsa det du skriver..eftersom jag känner igen det där glasbruket själv och har eget glas därifrån..brukar alltid svänga förbi när jag är i Charlottenberg för att titta på allt vackert glas de gör..så jag blir såååå Glad att läsa../kram kat

Klarafina sa...

Dina gröna skålar minner mig om at jag har två gröna kakfat som jag ärvt efter min farmor. Kanske hög tid att plocka fram dom ur gömmorna?