søndag 20. april 2008

Det har varit en härlig helg.......

....med sol, värme, shopping, grill och lite jobb. Döttrarna har tillbringat helgen i solsängen och startat på årets brunfärg.
Hade en härlig shoppingrunda längs Bogstadveien och Hegdehaugsveien på lördag. I ett underbart väder blev det ett par påsar med kläder och smink, samt det fantastiska brödet från Oliviers. Tog en snabb, kyckling och nudelrätt som avnjöts i solen och avslutade turen med en latte på bokcafeen på Norli. Där satt jag och kosade mig med kaffe och O magazine.

Vi har passat på att njuta av det vackra grillvädret. Årets första grillmiddag ute var helt underbar. Maken är en fantastisk kock och grillade den mest saftiga pestokyckling, en fest för smaklökarna. Sååå gott!!!!

Har satt nytt tyg på en gammal fåtölj. Blev riktigt bra tycker jag! Hortensian fick jag av maken, han är söt han...... Plockade fram en söt kanna från Rörstrands serien Koka ,i blått. Den formgavs av Herta Bengtsson och var en stor succe på 50 talet.



Nu skulle jag egentligen varit på träning. Här sitter (står) jag med jätteont i höften....att man aldrig lär sig!!!! Jag tror att jag är stålmannen nu när bråcket är fixat....lyfte och kånkade på en tung fåtölj i går kväll. Nej nu tror jag att jag ska trösta mig med något riktigt "overfladisk", ett par avsnitt på web-tv med Jan Thomas i serien från Hollywood til Parkveien kanske??
Fast känner jag mig rätt så kanske det blir några avsnitt av "Gutta på tur" istället, det är härliga program.

Nu har jag "skravlet" nog för idag.....
Klem!

7 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så jo ut som dere har hatt en koselig helg, med flott vær...
Her er det meldt sol og fint denne uken - får bare håpe de holder det de lover...
Nydelige bilder er det iallefall her hos deg...
Håper hoften din blir bedre snart...

Ha en koselig dag og uke...

Små Gleder sa...

Høres ut som om dere hadde en flott helg. Håper du har kost deg masse i det fine vårværet vi har hatt utover i uken også, selv om det høres ut til at du har litt av hvert på programmet. :-)
Håper det går bedre med hoften!
Klem:)

Glitter och Marsipan sa...

Hej,hittade hit via kathys home.
Vad fint du har.Fåtöljen...jättefin,och uppdukningen från grillen mmm,vi får nog också ta och grilla.
Ha det gott
/Anette

Kathys Home sa...

ÅÅ, det där grillfatet såg inte för illa ut...mums så gott. Vi premiärgrillade faktiskt också i helgen...det är så mysigt..grilla och få sitta i solen med ett glas vin..*ler*..Ha en skön helg//kat

Elzie sa...

Ja, nu är det helg igen och jag hoppas ni har samma fina väder som vi har. Snälla du, ta det lugnt med ditt bråck. Inte lyfta och kånka så mycket *s*.
Ha en bra helg.
Kram Elzie

Lallis sa...

Det där fatet ser läckert ut. Gott!!
Ha en fin helg, vännen.
Kram Lallis

My little footprints sa...

Hei!
Ser ut som du har hatt en nydelig helg, den grillmaten så jo bare så utrolig god ut! Nam nam! JEg fikk lura meg til litt grillmat hos svigers her om dagen, årets første grllmat, det smakte nyyydelig!! ;) Men denne helgen har det bare vært regn, får håpe den tar seg en tur til uka ;)
Klem fra Beth