lørdag 18. august 2007

Hade inte förväntat......


att vädret skulle vara så fint i dag, en perfekt dag för trädgårdsarbete.
Jag har skjutit upp det så länge nu, att i dag var det ingen nåd.............
Tog mig själv i kragen och beslutadet att ogräset
mellan plattorna ( som jag så länge försökt, att inte låtsas om)
skulle bort.

Efter ett par timmars slit, ett antal myggbett senare
och tre blåsor i mina inte-vana-att-arbeta-i-trädgården-händer,
så ansåg jag mig förnöjd med resultatet.
Blev faktiskt så inspirerad över att det såg så fint ut,
att jag fortsatte helt av mig själv. Gick över alla växter,
tog bort vissna blommor och blad och skurade verandan.

Upptäckte att alla pelargonerna har fått små, gröna
larver som kosar sig och äter på bladen.
Är det någon som har tips på hur man kan få bort dem?

Håller fortfarande på och grejar till mitt pysselrum.
Nu ska jag måla ett par saker och så börjar det bli klart.
Har också köpt ark som jag kan printa ut bilder och stryka på,
ska försöka mig på en kudde. Ska bli spännande och se
hur det funkar. Tips mottages tacksamt!

Ha en trevlig lördagskväll!
Klem!

2 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Ja,visst känner man sig nöjd efter en dags "hårt arbete" ute i trädgården:-)
Mysig trädgård, förresten...
Kram/Birgitta

Lallis sa...

Nej men hade ni sådant fint väder? Här har det blåst så in i norden att man knappt kunnat vara ute. Annars så hade jag blivit sååå glad jag med över att få göra lite i trädgården. Det behövs liksom.. *ler*
Mvh Lallis