fredag 31. august 2007

Utmanad

Har blivit utmanad av Amoroso att avslöja åtta av mina vanor/ovanor.
Nu är det väl dags att krypa till korset ...här kommer mina små "svagheter"och egenheter
  1. Enligt man och barn har jag en ful ovana att smaska i sömnen. Jag tycker det är lite orättvist för jag kan ju inte hjälpa det.................
  2. Dricker kaffe med mjölk....mycket mjölk. Blomstrade sent som kaffedrickare, lärde mig inte dricka kaffe förän jag var över 30. Sommaren 1997 satt jag och en granne varje dag ute i lekparken med våra barn. Hon hade alltid kaffekannan med sig och innan sommaren var slut hade jag lärt mig gilla kaffe, under förutsättning att jag får mjölk i ...annars får det vara...........
  3. Hur sent det än är, och hur trött jag än må vara, så tar jag alltid en dusch innan jag går och lägger mig. Tycker det är sååå skönt att nyduschad, lite småhuttrande krypa under täcket.
  4. Har alltid sovrumsfönstret öppet, sommar som vinter. Älskar att ligga och lyssna på höststormar, regn och rusk. Maken tycker inte att det är lika kul att ligga under öppet fönster med vind i luggen, så han lägger sig med huvudet vid fotändan av sängen.
  5. Efter att ha varit en riktig latmask i 15 år, tränar jag sedan ett och ett halvt år tillbaka, helaTRE gånger i veckan. Efter att ha upplevt de hälsomässiga vinsterna, kan jag inte tänka mig att bli latmask igen. (fast jag måste övertala mig själv att åka och träna, i säkert ett halvt år, innan det blev en vana.........jag hade såååå många ursäkter på lager)
  6. Har för vana att alltid ställa mineralvattenflaskan på köksbänken. Gillar inte att dricka kallt till skillnad från familjen, som avskyr när morsan tagit ut flaskan ur kylen...igen!!!!!
  7. Om jag inte kan somna, har jag för vana att ligga och inreda andras hem. Men jag blir alltid irriterad över att vakna på morgonen och inse att jag faktiskt somnade, innan jag hann bli färdig med möblering och inredning.............
  8. När jag kommer hem efter körövningen på tisdagskvällar måste jag se CSI. Är i stort sett den enda serie jag följer. En annan serie jag kommer att följa är Heroes. Den börjar nästa vecka på fyran, men jag såg alla 23 avsnitt under två dagar i somras då jag var sjuk. Serien var jättespännande och totalt vanebildande, ialla fall om du vet att du kan sätta på avsnitt efter avsnitt........och om man gillar lite äventyr förstås........

Ta vara på varandra och ha en fortsatt fin fredagskväll!

Klem!

7 kommentarer:

Amoroso sa...

Du, det man inte märker det FINNS INTE...:-) Så det så.

Trevligt att för övrigt se ditt svar på utmaningen..:-) *skrock, skrock* Oh ser man en motsvarighet till mitt morgonbad, minsann om det inte är ditt trevliga kvällsbad?! Visst är det mysigt?

Och ja, jag får väl erkänna att det är mjölk till kaffet här oxå. .:-)

Nygammalt sa...

Kul att få veta lite mer om dig! Jag har också sett alla Heroes avsnitten, de är ju helt underbara!
Trevlig helg! Kram.

Birgittas minnen sa...

Ja, vi har alla våra egenheter, även om jag måste säga att dina var ganska beskedliga. När jag läste ditt förra inlägg kändes det jättekul och få vara med och titta på allt det fina och mysiga som ni varit med på. Trevligt med alla fikastunder och lunch av dina snälla mamma. Väldigt mycket fina saker att titta på och kanske köpa. Tack för din turen.Varfrån i Värmland kommer du, själv kommer jag från Karlstad, men bor i Dalarna sedan länge. Kram och ha det gott.

NICOLINAS BONING sa...

Kul,nu "känner" jag dig lite mer;-)
Kram/Birgitta

På min gatan i stan sa...

Kul att läsa om dina små egenheter!!! ;-)

KRAM!

Amoroso sa...

Oj det minns inte jag.. (vilken kallhjärtad människa va?) men jag har väldigt starka minnen av hur något av barnen blir bitet utav jordgetingar och nästan dör.. I alla fall, det är en sann klassiker.. !!

Signe sa...

Hihi...va skoj å läsa! :) Kram