onsdag 15. august 2007

Ni får lova att inte skratta......

...men det var en gång i tiden min make måste dela mig med min andra stora kärlek..... nämligen Elvis.
Det var Elvis morgon, middag och kväll. Kanske jag varvade med lite Boppers och ...(jag var lite konstig tyckte mina kompisar).......Håkan Hagegård, som jag gillade skarpt efter att ha sett Trollflöjten.
Jag och maken träffades på musikfolkhögskola och har nu varit tillsammans i 25 år.
Här sitter vi i mitt rum på internatet, generade, nyförälskade med Elvis vakande över oss.....17 år och okysst....nåja........
(om ni undrar över min fina klädsel, så ska jag sjunga konsert, närmare bestämt Rossinis katteduett)

I dag är det 30 år sedan Elvis dog och eftersom han var min stora idol en gång i tiden, har jag lust att uppmärksamma dagen.
Jag kommer ihåg att jag sovit över hos en kompis, satt i köket hos henne och åt frukost när jag fick höra att Elvis var död. Jag var 13 år och det var en sorgens dag..........

I dag behöver inte maken dela mig med Elvis............men jag tycker fortfarande om att höra en låt och han har en stor bit av mitt tonårshjärta.

Vilken musik lyssnar ni på ?
Förutom lite Elvis, sätter jag gärna på Ray Charles, Dean Martin, Frank Sinatra, Etta James, Nat King Cole, Edit Piaf, Ella Fitzgerald, Patsy Cline (mina kompisar tycker fortfarande jag har en kass musiksmak) Jag älskar opera, framför allt Verdi och Mozart och så lyssnar jag gärna på de stora romansmästarna som Schumann, Schubert och Brahms m.m. men favoriten är Debussy, både att lyssna på och att sjunga...........

Så vill jag också säja GRATTIS till lilla söta kusinen som blir 5 år i dag.

Ha en fin torsdag tjejer (killar?)
Klem!

3 kommentarer:

Karin Krut sa...

Hej vad söt du va! skojar inte. Vilket härligt kort på er två. Ni ser verkligen unga och okyssta ut ;) Det måste vara skönt att ha 25 år ihop.
Kram Karin

Amoroso sa...

Oj vad nostalgiskt att titta tillbaka på gamla kort från den första tiden *ler*
Jag gillar föresten också Elvis, hjärtat slår alltid lite extra när jag hör "Love letters", slår aldrig fel... :-)

. sa...

Artig bilde av dere;) Og du var jo kjempe søt da!