søndag 5. august 2007

Lite söndagspyssel


Läste för en stund sedan om en bloggerska
som hade gått på loppis i egna gömmor.
Så i dag vågade jag mig ner i min källare,
inn i de mörkaste skrymslen och där hittade jag en liten
hylla jag fått efter mormor. Den ska jag ha i mitt
lilla pysselkrypin som är under bearbetning..............
Lite vit färg, och så var det klart........

En ljusstake gick samma öde tillmötes. Den behöver ett
par skruvar men efter det, är den klar för ett möte med mitt
vardagsrum.

Var på Keiser i dag för att botanisera bland
grönsaker och frukt till söndagsmiddagen,
då jag fick se den här söta blomman. Den heter
Muehlenbeckia och fick följa med mig hem.
Blomman ska ha mycket vatten och den tål inte att
torka ut......... en solklar utmaning för mig.......
så nu måste jag vara flink........

Söndagsmiddagen avnjöts på verandan, i härlig kvällssol.
Det bjöds på lite franskinspirerad mat idag.
Ungnsrostade grönsaker med timjan, rosmarin, vitlök och
olivolja, rödvinsmarinerat kött till grillen och mannens
fantastiska sås, smaksatt med en skvätt sherry.

Vi tycker det är roligt att laga middag tillsammans och
gör oss lite extra besvär med middagen när vi har lediga dagar.

Nu har myggorna kalasat nog på mig i kväll. Satt och såg en film
på verandan och har blivit helt uppäten........nu går jag in.

Vi ses i morgon!
Klem!

4 kommentarer:

Karin Krut sa...

Hej vad fin hyllan och ljusstaken blev! Det kan löna sig att titta på sina gamla grejer med nya ögon. Jag förstår att blomman du hittade fick följa med hem den var jättegulllig.
Karin

Nygammalt sa...

Hej. Fin blogg du har! Vad roligt att du har hittat en massa fina saker hos dig själv. Ibland behövs det bara att man tittar på sina saker med "andra" ögon. Ha en trevlig dag.

På min gatan i stan sa...

Åh, vilken härlig söndagsmiddag!
Fin hylla!

Kram Martina

Amoroso sa...

Ibland hittar man helt fantastiska saker i sina gömmor. Vilka vackra väggljusstakar!